شناسهٔ خبر: 169428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری زمین به ۸۶۴ متقاضی و شروع عملیات اجرایی ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در شهر رفسنجان

کرمان با حضور استاندار و مدیران اجرایی مربوطه استان کرمان، آیین قرعه کشی واگذاری ۸۶۴ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و شروع عملیات اجرایی ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر رفسنجان برگزار شد،.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در روز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ با حضور محمد مهدی فداکار استاندار استان کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، هادی ارشادی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی،فرماندار و دیگر مسئولین مربوطه شهرستان رفسنجان آیین قرعه کشی واگذاری ۸۶۴ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و شروع عملیات اجرایی ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر رفسنجان برگزار شد.

ابتدای این جلسه رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از استاندار جهت صدور دستورات موثر و مساعدت‌های لازم در جهت طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت گفت: در شهر رفسنجان تامین زمین برای طرح‌های مذکور انجام شده است و مشکل خاصی پیش رو نداریم. 

 وی افزود: در حال حاضر در شهر رفسنجان ۲۷۸ هکتار زمین تامین و تحویل شهرداری جهت آماده سازی شده است که این مهم در حال انجام است.

 حافظی ادامه داد: از این ۲۷۸ هکتار اراضی بالغ بر ۳۸۶۴ قطعه زمین طراحی شده است ،که از این مقدار ۸۶۴ قطعه زمین جهت طرح جوانی جمعیت و تعداد ۳۰۰۰ قطعه زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اضافه کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن یک نوآوری با کمک شهرداری شهر رفسنجان صورت گرفته است که اراضی طرح نهضت ملی مسکن در اختیار شهرداری شهر رفسنجان به عنوان پیمانکار قرار گیرد و شهرداری تا مرحله نازک کاری پروژه را ادامه و مراحل تکمیلی را خود متقاضی انجام دهد. 

 وی اذعان کرد: فاز دوم اراضی طرح‌های مذکور با دستور استاندار محترم پیگیری شده و همچنین دستگاه های اجرایی مربوطه به کمک این مهم شتافته و مقدار ۶۲۴ هکتار زمین مجدداً به محدوده شهر رفسنجان الحاق شد که از این مقدار بالغ بر ۴۳۰ هکتار به عنوان اراضی مسکونی در طرح‌های مذکور می‌توان استفاده کرد.

 در پایان استاندار کرمان ضمن تشکر از مجموعه راه و شهرسازی استان کرمان و همه دستگاه‌هایی که به کمک این طرح در استان آمده اند گفت: در شهر رفسنجان مشکل تامین زمین حل شده است و امیدواریم شاهد تامین مسکن همه مردم استان کرمان باشیم که دغدغه اصلی دولت و رئیس جمهور شهید و عزیزمان بود.

شایان ذکر است در پایان قرعه کشی و تعیین قطعات ۸۶۴ قطعه زمین متقاضیان طرح جوانی جمعیت شهر رفسنجان صورت گرفت.