شناسهٔ خبر: 169450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقای ایمنی راه‌های استان انجام شد؛

تشدید گشت‌های مشترک پلیس‌راه و راهداری جهت کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد

تشدید کنترل های پلیس راه و راهداری یزد در جلسه هماهنگی رسیدگی به تخلفات رانندگی که با حضور جانشین فرماندهی پلیس‌راه و معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و رئیس اداره ایمنی و ترافیک برگزار شد مقرر شد در راستای ارتقای ایمنی، کنترل حوادث جاده‌ای و حفظ زیرساخت‌های راه، گشت‌های مشترک پلیس‌راه و راهداری افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، در راستای اجرای تبصره سه ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی جلسه‌ای برگزار و طی آن مقرر شد گشت‌های مشترک با هماهنگی پلیس‌راه و مجموعه راهداری به منظور پایش عملکرد مدیران فنی و شرکت‌های حمل‌ونقلی، برنامه‌ریزی و در محل ترمینال‌ها و شرکت‌های مسافربری شهرستان‌ها اجرا شود.

همچنین در راستای کنترل و صحت‌سنجی ایمنی ناوگان، مقرر شد ادارات راهداری شهرستان‌ها با حضور عوامل پلیس‌راه نسبت به صحت‌سنجی و تدقیق صورت‌وضعیت صادره اتوبوس‌ها با مسافرین و همچنین بررسی ایمنی ناوگان، کنترل‌های لازم در محل پاسگاه‌ها را به عمل آورند.

در رابطه‌با کنترل محمولات صنعتی، معدنی و بارهای ترافیکی و مواد خطرناک و سوختی نیز تصمیم بر این شد که گشت‌های سه‌جانبه پلیس‌راه، راهداری و صمت (صنعت، معدن و تجارت) تشکیل و طی برنامه زمان‌بندی کنترل‌های دروازه‌ای در محل سامانه‌های توزین در حال حرکت (در محل پاسگاه چاه نو، اردکان – نائین و مهریز به یزد) انجام شود.

استقرار تیم‌های دیگری متشکل از اعضای فوق در شهرستان‌ها و در محل گلوگاه‌های مهم به صورت پاره وقت به‌منظور کنترل تناژ بارهای عبوری نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.