شناسهٔ خبر: 169484 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تاکید کرد؛

تقویت آموزش در راستای سیاست‌های توسعه دریامحور

حسن یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: رشته مهندسی مکانیک کشتی هم اکنون در دانشگاه گیلان در رشت تدریس می‌شود، ولی چون اعتقاد داریم دانشجویان این رشته باید نزدیک دریا و کشتی مشغول تحصیل باشند لذا پیگیر برگزاری این مقطع در بندرانزلی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی با اشاره به‌ راه‌اندازی رشته دریانوردی در دانشگاه، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سال گذشته برای اولین بار در دانشگاه گیلان رشته دریانوردی در گرایش مهندسی مکانیک کشتی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته ۲۰ دانشجوی پسر در رشته مهندسی مکانیک کشتی مشغول به تحصیل شده‌اند، افزود: یکی از موضوعات حائز اهمیت برای سازمان بنادر و دریانوردی، کارورزی دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته تحصیلی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه برای تکمیل فرآیند علاوه بر مجوز وزارت علوم به مجوز سازمان بنادر و دریانوردی نیاز است، تصریح کرد: در راستای ایجاد زمینه حضور این دانشجویان برای طی دوره کارورزی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه گیلان و شرکت کشتیرانی دریای خزر منعقد شد و اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز به عنوان معتمد در این تفاهم نامه حضور دارد.

یونسی ادامه داد: در گام‌های بعدی تلاش داریم با شرکت ملی نفت همچنین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تفاهمنامه‌ای جهت کارورزی دانشجویان رشته مهندسی مکانیک کشتی منعقد کنیم تا دانشجویان بتوانند بخشی از کارورزی خود را روی این کشتی‌ها بگذرانند.

وی با بیان اینکه بند ۶ سیاست‌های اجرایی توسعه اقتصاد دریامحور که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده در ارتباط با آموزش و توسعه منابع انسانی است، تصریح کرد: باید در ارتباط با آموزش تلاش کنیم و در همین راستا با سرپرست دانشگاه گیلان جلسه‌ای برگزار و قرار شد جلسه بعدی در بندرانزلی برگزار شود تا اقدامات لازم و گام های موثری در راستای اجرای هرچه بهتر این امر برداشته شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه رشته مهندسی مکانیک کشتی هم اکنون در دانشگاه گیلان در رشت برگزار می‌شود، گفت: اعتقاد داریم دانشجویان این رشته باید نزدیک دریا و کشتی مشغول تحصیل باشند لذا پیگیر برگزاری این مقطع در بندرانزلی هستیم.

یونسی با تاکید بر اینکه هم اکنون فقط سه دانشگاه کشور در رشته مهندسی مکانیک کشتی دانشجو می پذیرند، تاکید کرد: دانشگاه چابهار، دانشگاه آزاد خارک و دانشگاه گیلان به صورت علمی در زمینه پرورش مهندسین مکانیک کشتی فعالیت دارند هرچند موسسات خصوصی زیادی در این زمینه فعال هستند ولی دانشجویان در دانشگاه‌ها با امکان اخذ مدرک معتبر علمی، دوره کارشناسی را طی می‌کنند.