شناسهٔ خبر: 169491 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اجرای ۱۱۰۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط پرحادثه در برنامه سال جاری قرار دارد

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال جاری حدود ۱۱۰۰ پروژه اجرایی با ماهیت اصلاح و رفع نقاط پرحادثه و پر تصادف، در سطح شبکه راه‌های کشور در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال جاری حدود ۱۱۰۰ پروژه اجرایی با ماهیت اصلاح و رفع نقاط پرحادثه و پر تصادف، در سطح شبکه راه‌های کشور در دست اجراست و از این تعداد، حدود ۴۶۳ پروژه مربوط به باقیمانده نقاط پر تصادف مصوب (باقیمانده ۸۸۷ نقطه) و مابقی آنها شامل پروژه‌های شناسایی شده در نقاط و مقاطع پرحادثه است که در بازدیدها و بازرسی‌های انجام شده از شبکه راه‌ها شناسایی شده و با پیشرفت فیزیکی متفاوت در سطح راه‌های کشور در حال اجراست.

وی اظهار کرد: در صورت تکمیل کلیه این پروژه‌ها تا پایان سال جاری، افزایش عملکرد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به عملکرد سال گذشته حاصل می‌شود.

معاون راهداری خاطرنشان کرد: برای این تعداد پروژه در سال جاری حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع عمومی پیش‌بینی شده است که با تأمین حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان دیگر، امکان تکمیل تمامی این پروژه‌ها تا پایان سال جاری وجود دارد.

به گفته اکبری در صورت تامین اعتبار لازم، در مرحله نخست و تا پایان سال، اصلاح و ایمن‌سازی همه ۴۶۳ پروژه اولویت‌دار (باقیمانده ۸۸۷ نقطه) انجام خواهد شد.