شناسهٔ خبر: 169518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد:

لزوم همت مضاعف شهرداران نسبت به موضوع بازآفرینی شهری

مهندس قزوینیان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: شهرداران در استان زنجان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته های تشویقی ۱۹ گانه تدوین شده را به خوبی به مردم اطلاع رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،جعفر قزوینیان روز چهارشنبه در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان زنجان در محل استانداری زنجان،بر لزوم اهمیت موضوع بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: توجه به نوسازی محلات هدف بازآفرینی باید ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز کرد: شهرداران در استان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته های تشویقی ۱۹ گانه تدوین شده را به خوبی به مردم اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه ابلاغی است که از سال ۱۴۰۱ و در راستای افزایش ترغیب مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است،گفت: مردم در این خصوص باید به خوبی توجیه و اقناع شوند.

قزوینیان بر لزوم استفاده از ظرفیت ارزشمند جهادسازندگی در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد و افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی در استان پای کار است.

وی بیان کرد: یک ستاد استانی و چهار ستاد شهرستانی به همراه چهار کارگروه بازآفرینی شهری در استان داریم و در همین راستا به تعداد شهرستان‌های استان، ستاد بازآفرینی شهرستانی در استان داریم که ریاست آن را فرمانداران و دبیری این ستاد را نیز شهرداران شهرهای مذکور عهده‌دار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: تا به امروز چهار شهر ابهر، خرمدره، زنجان و قیدار به عنوان هدف بازآفرینی شهری تثبیت شده است.