شناسهٔ خبر: 169555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور

پیش‌بینی اعتبار ۷۰۰ میلیاردی جهت پروژه‌های حوزه راه استان یزد

بازدید معاون راهداری سازمان راهداری از یزد معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در حاشیه سفر به استان یزد گفت: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های حوزه راه در استان یزد پیش‌بینی‌ شده است که این عدد تا پایان سال با افزایش ۵۰ درصدی به هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به منظور بررسی پروژه‌های حوزه راه استان یزد و مشخص کردن مهم‌ترین اولویت‌های این استان، صبح امروز از سمت شهرستان خور بیابانک (محور بیاضیه) وارد استان یزد شد.

اکبری در حاشیه بازدیدهای انجام شده و بررسی پروژه‌های در حال اجرا، اظهار کرد: یکی از اهداف این سفر، بررسی وضعیت محور بیاضیه به رباط بود که در اثر سیل دچار آسیب‌هایی شده و بخشی از بازسازی آن باقی‌مانده بود که با یاری خداوند و تلاش مجموعه راهداری استان در اواخر هفته آتی شاهد بازگشایی آن خواهیم بود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در راستای بهسازی روکش آسفالت این محور (چه در حوزه استان اصفهان و چه در حوزه استان یزد)، بازدیدهایی انجام شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی، عملیات اجرایی اصلاح آن را کلید بزنیم.

اکبری همچنین به بازدید از محور رباط به سمت ساغند و یزد که به یزد - طبس معرف است، اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی بهسازی این محور توسط راهداران آغاز خواهد شد که بخش‌های اولویت‌دار این محور در سال جاری ساماندهی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یزد یکی از استان‌های پرکار کشور در حوزه راهداری است، ابراز کرد: برای اولین بار در سال جاری مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های حوزه راه استان یزد پیش‌بینی‌شده است که این مبلغ با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تا پایان سال به هزار میلیارد نیز خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: مهم‌ترین کریدور استان یزد، تهران – بندرعباس که بخشی از آن در شهرستان نائین (به سمت اردکان و یزد و انار) قرار دارد و اصلاح بخش‌هایی از این محور که نیاز به بهسازی دارد (در محدوده کمربندی اردکان و یزد) یکی از اولویت‌های سازمان است که بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب انعقاد یک قرارداد جدید، جهت آغاز عملیات اجرایی آن تعریف شده است. لذا با در نظر گرفتن قرارداد قبلی که مبلغ آن ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام خواهد شد.

اکبری یکی دیگر از کریدورهای حائز اهمیت در استان را کریدور یزد به سمت نی ریز عنوان و اذعان کرد: به منظور اجرای عملیات بهسازی این محور که راه اتصال استان‌های جنوبی به یزد و شمال کشور است، تخصیص اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که تلاش داریم بخشی از آن را در برنامه سال جاری قرار دهیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در صورت تحقق عملیات‌های اجرایی در دو کریدور نامبرده، وضعیت راه‌های استان یزد از میانگین کشوری هم بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به جایگاه نخست استان یزد در حوزه کاهش نرخ تلفات جاده‌ای طی دو سال اخیر، اظهار کرد: در استان یزد ۱۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده بود که ۷ نقطه آن اصلاح شده و ۷ نقطه باقیمانده نیز در حوزه وظایف سازمان راهداری و دولت است که امید است تا پایان سال جاری، عملیات ایمن‌سازی این نقاط نیز به سرانجام برسد تا این روند کاهشی در استان یزد (کاهش ۴۰ نفر فوتی در سال ۱۴۰۲) استمرار داشته باشد.

گفتنی است پایان‌بخش سفر رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز جلسه با محمد رستگاری مدیرکل مجموعه راهداری استان یزد به منظور بررسی مهم‌ترین اولویت‌های این استان و آخرین وضعیت پروژه‌ها بود تا در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی مدونی جهت اجرای پروژه‌ها و تخصیص منابع مالی، صورت گیرد.