شناسهٔ خبر: 169561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر استاندار آذربایجان غربی از مدیرکل راهداری استان در تدوین طرح جامع پایانه مرزی تمرچین

4b923da6-d25f-4bf2-89f5-c77c08ecf8a0.jpg استاندار آذربایجان غربی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در تدوین طرح جامع پایانه مرزی تمرچین در کمترین زمان ممکن پس از نشست مرزی مشترک استان های مرزی ایران و عراق قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، با تدوین طرح جامع پایانه مرزی تمرچین توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در کمتر از یک هفته پس از برگزاری نشست مشترک استان های مرزی ایران و عراق در اربیل، جلسه بررسی طرح با حضور مقام عالی استان برگزار و کلیات به تصویب رسید.

استاندار آذربایجان غربی ضمن قدردانی از پیگیری و سرعت عمل مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان در تدوین طرح جامع پایانه مرزی تمرچین و توجه به توسعه این مبادی ورودی و خروجی گفت:  کلیات طرح مشاور مورد تایید بوده اما در برخی جزییات نیازمند بازنگری است تا با حضور کلیه دستگاههای مستقر در مرز تمرچین طی روزهای آتی و بررسی میدانی جهت تصویب به شورای ساماندهی مبادی و خروجی کشور ارسال گردد.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه محدودیت‌هایی در مرز تمرچین در زمینه میزان ترانزیت کالا در گذشته وجود داشت که با برداشتن آنها، شاهد رشد و شکوفایی صادرات و مبادلات تجاری از این مرز هستیم، ادامه داد: در تدوین طرح جامع پایانه مرزی تمرچین همه زیرساخت‌های لازم برای امکانات رفاهی در نظر گرفته شده و باید مدنظر باشد که به هر میزان نظم و انضباط در مرزها جاری باشد بیانگر مدیریت بهینه و مطلوب است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رشد ۲۵۰ درصدی ترانزیت کالا و تردد مسافران اربعین از مرز تمرچین بیان کرد: شاهد تفاوت معنی‌داری در رشد صادرات از این مرز با سایر مرزهای کشور در کمتر از یک سال گذشته بودیم و این امر باعث شده است تمرچین و آذربایجان غربی در ردیف مرزهای فعال و استان‌های نخست کشور در این زمینه قرار گیرد.

وی با اشاره به نیاز کشور به توسعه صادرات خاطرنشان کرد: در سفر اخیر به اقلیم کردستان عراق مقرر شد تا مسیر های منتهی به مرزها چهار بانده شود که نیازمند اجرا و آغاز کار در سریع زمان ممکن است.