شناسهٔ خبر: 169572 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

به منظور افتتاح و بهره برداری از ۱۰۹ طرح عمرانی؛

سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران وارد مشهد شدند

مخبر سرپرست ریاست جمهوری و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران وارد مشهد شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برای افتتاح  ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی وارد فرودگاه مشهد شدند و در بدو ورود به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال رسمی یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی قرار گرفتند.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی، ۱۰۹ طرح‌ عمرانی و خدماتی در قالب "یادگار ابراهیم" در سراسر استان با حضور سرپرست ریاست جمهوری و چهار وزیر در مجتمع شهدای سلامت مشهد به بهره‌برداری می رسد.

در این سفر مقرر است تا  ۱۰ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان  در قالب طرح‌های "یادگار ابراهیم" به بهره‌برداری برسد. همچنین، زمین ۱۹ هزار و ۷۸۰ متقاضی در استان به متقاضیان برای آغاز ساخت واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود که مربوط به عمده شهرها و برخی روستاهای خراسان رضوی می‌شود.

خراسان رضوی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا بود در میلاد امام رضا (ع) میزبان شهید جمهور سید ابراهیم رییسی برای بهره‌برداری از طرح‌های دور دوم سفر ریاست جمهوری باشد اما با شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان، این امر میسر نشد و اکنون و در چارچوب طرح "یادگار ابراهیم" که مزین به اسم شهید رییسی است، ۱۰۹ طرح ۱۲ دستگاه اجرایی و ۱۰ دستگاه ملی با اعتبار بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان برای بهره‌مندی مردم خراسان رضوی افتتاح می‌شود.