شناسهٔ خبر: 169601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

متوسط تردد ناوگان در مرز اینچه برون طی سال گذشته به ۹۷ ناوگان رسید

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به احیای فعالیت های مرزی پایانه اینچه برون بعد از محدودیت های ایام کرونا، گفت: در حال حاضر با سیاست ها و دیپلماسی های دولت سیزدهم متوسط تردد روزانه ناوگان در این مرز از ۷۴ ناوگان در سال ۱۴۰۱ به ۹۷ ناوگان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در جلسه شورای معاونین اداره کل با حضور ناظر ارشد بازرسی سازمان راهداری و حمل و نقل و  معاونین با اشاره به افزایش ترددهای روزانه پایانه مرزی اینچه برون، اظهار کرد: این در حالی است که تردد روزانه ناوگان در مرز اینچه برون تا ۱۶۰ ناوگان هم انجام می شود.

وی با بیان رونق اقتصادی و اجتماعی مرز و پایانه مرزی اینچه برون، ادامه داد: از سیاست های سازمانی دیگر برای توسعه فعالیت های این مرز، احیای تبادلات مسافری است که هم اینک در حال تعمیر و بازسازی ساختمان اداری و مسافری پایانه هستیم.

مصدقی با ذکر این نکته که گلستان دومین استان کشور بعد از تهران از نظر دارا بودن نقاط حادثه خیز راههاست، گفت: آمار نشان می دهد که در بهسازی، روشنایی، دوربرگردان ها و بازسازی ماشین آلات اتفاقات خوبی افتاده در حالیکه نیازمندی ها و عقب افتادگی ها هم وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل پایین بودن سهم اعتبارات استانی اداره کل و فعالیت های عمرانی گسترده دو حوزه راهداری و حمل و نقل؛ می طلبد که نگاه استانی بیشتری به مجموعه اداره کل شود.

مصدقی، سلامت اداری را سرلوحه کاری خود و مجموعه دانست و گفت: با هم افزایی خوب مجموعه در سال ۱۴۰۲ از بین ۳۵ ادارات کل سراسر کشور، رتبه چهارم کشور و در جشنواره شهید رجایی استان رتبه اول را در بین ۵۷ دستگاه استانی کسب کردیم.

به گفته وی، در سفرهای شهرستانی استاندار گلستان نیز، مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای از دستگاههایی است که به طور مستمر حضور داشته و پیگیر مصوبات و مطالبات مردمی است.

در ادامه این نشست، ناظر ارشد بازرسی سازمان راهداری و حمل و نقل ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب اداره کل، راهنمایی ها و راهکارهای لازم را برای توسعه بیش از پیش فعالیت های سازمانی در استان بیان داشتند.