شناسهٔ خبر: 169626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت ارتقای ایمنی شبکه راه‌های لرستان

معاون راهداری سازمان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: باتوجه به اینکه استان لرستان در مسیر کریدورهای مهم حمل و نقل کشور قرار دارد ضرورت دارد ایمنی شبکه راه های این استان ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عرصه خدمت و دوندگی می‌باشد و مدیران استان ها همانند دونده‌هایی هستند که چوب خدمت را به دیگری تحویل می‌دهند.

وی ادامه داد: واردات ماشین آلات راهداری به کشور سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب و پس از آن مجوز این مهم به استان های مختلف و لرستان با توجه به وسعت و حجم مشکلات این منطقه داده شد، در صورت رفع مشکلات و اختلاف نظرها با سازمان صمت ، ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری وارد کشور خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین افزود: لرستان یک استان مولد کشاورزی، دامپروری و معدنی، دارای کریدورهای مهم حمل و نقل از جمله ۲ محور آزادراهی و نزدیک به مرزهای غربی است اما ایمنی شبکه راه های آن پایین می باشد و در عین حال کارهای بسیاری بابت بازسازی سیل ۹۸ هم باقی مانده است.

اکبری بیان کرد: مهندس شیروانی مدیرکل سابق از جمله مدیران خوب بود که در دوران مسئولیت، باتوجه به اشرافیت که به راههای استان داشتند کار های بزرگی انجام دادند و پیگیری های خوبی در سازمان انجام دادند که از زحمات ایشان تشکر می کنیم. 

وی تصریح کرد: مهندس امرایی هم از نیروهای بومی ، و باتجربه است و برای سمت مدیرکلی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان فردی شایسته است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: از مهندس امرایی مدیرکل جدید انتظار می رود مواردی از جمله ارتقای ایمنی راه‌ها، انجام امور کارشناسی با تحلیل تصادفات، توزیع به جا و مناسب اعتبارات، تکمیل طرح های نیمه تمام و رسیدگی به رفاهیات کارکنان از جمله نیروهای شرکتی راهداری که از اولویت‌های مهم در استان لرستان پیگیری کنند.