شناسهٔ خبر: 169631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری رزمایش جهادی معرفی مشوق‌های نوسازی در بافت‌های ناکارآمد

بازآفرینی لرستان رزمایش جهادی معرفی مشوق های نوسازی در بافت های ناکارآمد شهری با همکاری بسیج سازندگی در لرستان برگزار شد.

صادق بهاروند رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) گفت: رزمایش جهادی اطلاع رسانی معرفی مشوق های نوسازی در بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری با همکاری و مشارکت سازمان بسیج سازندگی انجام شد.

بهاروند با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری این رزمایش؛تبیین حقوق نوسازی مسکن مردم ساکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد اطلاع رسانی شد، اظهار داشت: این رزمایش به طور همزمان در ۹ شهرستان که دارای محدوده های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب هستند توسط نیروهای بسیج سازندگی شهرهای مربوطه تحت عنوان طرح «خادم شو»انجام شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این رزمایش؛ بهره مندی از امکانات و ظرفیت های نیروهای بسیج سازندگی استان و شهرستان ها در جهت اطلاع رسانی و آگاهی دادن به ساکنان محدوده های فرسوده و ناکارآمد شهری است تا ساکنین بتوانند از حقوق قانونی خود در این بخش مطلع گردند.

بهاروند با اشاره به این مهم که نزدیک به ۳۷درصد جمعیت شهرهای دارای بافت فرسوده در همین محلات ساکن هستند گفت: امیدواریم که این طرح مورد استقبال و توجه ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرد.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: این رزمایش از خرداد ماه شروع و تا مهرماه سال جاری در پنج مرحله تبیین مشوق های نوسازی مسکن؛ نوسازی مسکن و فرآیند اخذ پروانه، تسهیلات بانکی نوسازی مسکن، شرایط و نحوه تجمع طبقات و ریزدانه و همچنین نحوه مشارکت با همسایگان و سازندگان برگزار خواهد شد.