شناسهٔ خبر: 169632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

۳۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور جدید خرم‌آباد- پلدختر نیاز است

شاکرمی لرستان۳ مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: برای تکمیل محور جدید خرم آباد به پلدختر ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بهزاد شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)اظهار کرد: بخش اعظمی از مسیر پل‌دختر در سیل ۹۸ تخریب شد و طرحی به طول۵۰ کیلومتر در چهار قطعه برای این پروژه تعریف شده؛ قطعه شماره یک آن ورودی بعد از منطقه ویسیان است ۱۷ کیلومتر بوده و ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: قطعه دوم این مسیر ۱۱ و نیم کیلومتر با ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی است و قطعه چهارم نیز ۱۲ و نیم کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: قطعه سوم این مسیر به خاطر بیشتر بودن طول تونل‌ها نیازمند مطالعات کیفی‌تری بوده است و چون پیمانکار بنا دارد مقداری از آن را روی مسیر قدیم محور خرم‌آباد- پلدختر قرار دهد هنوز شروع نشده است اما در مجموع ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی محور جدید خرم‌آباد- پلدختر را ۴۰ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه مشکل عمده این پروژه نبود منابع مالی است، تصریح کرد: در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی این پروژه است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به معارض است؛ چنانچه منابع مالی آن تامین شود به ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این محور نیاز است.

شاکرمی با بیان اینکه قبلاً از محل بحران قرار بوده اعتبار این پروژه تامین شود، یادآور شد: تاکنون برای این پروژه از محل چهار خطه‌های استان هزینه شده است.