شناسهٔ خبر: 169696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب ۵۲ سامانه حمل ونقل هوشمند در جاده‌های استان ایلام تا قبل از اربعین حسینی

آغاز عملیات نصب و راه‌اندازی ۳۰‌ سامانه هوشمند جاده‌ای در محورهای کرمان ۵۲ سامانه حمل و نقل هوشمند ITS در راستای هوشمندسازی و ارتقای ایمنی، تا قبل از ایام اربعین حسینی(ع) در سطح راه‌های ارتباطی این استان نصب و راه اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار کرد: استان ایلام یکی از استان‌های مرزی است که هرساله میزبان زائران اربعین‌حسینی است که بیشترین تردد جاده‌ای در این ایام از این استان انجام می‌شود.

فخاران با بیان این‌که نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محورهای مواصلاتی این استان ویژه و ملی است، افزود: در حال حاضر استان مرزی ایلام دارای ۱۵۱ سامانه هوشمند است که تا پایان سال جاری ۱۳۲ سامانه دیگر به این تعداد در نقاط مختلف استان اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور یادآور شد: از این تعداد و در ایام اربعین امسال ۵۲ سامانه هوشمند نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این اقدام باعث رصد بهتر جهت تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد بهتر زوار اربعین حسینی می‌شود.

فخاران اضافه کرد: در حال حاضر و در سال جاری از نظر کمی سامانه‌های حمل و نقل عمومی هوشمند در استان ایلام رشد ۸۷ درصدی خواهد داشت و اعتباری معادل هزار میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما در سال جاری راه‌اندازی مرکز پایش در مرزهای هشت‌گانه در ایام اربعین حسینی جهت رصد ترافیکی و در صورت نیاز تامین به موقع ناوگان حمل و نقل عمومی جهت جابه‌جایی زوار است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: امکان مسیریابی از تمامی شهرهای کشور به مقاصد هشت‌گانه اربعین حسینی با قابلیت مشاهده امکانات بین راهی شامل مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، مساجد، امداد خودرو و وضعیت آب و هوا و…، آخرین تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری محورهای منتهی به مرزها نیز در صفحه ویژه اربعین حسینی قابل مشاهده است.