شناسهٔ خبر: 169700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث کنارگذر پدافندی در محور مهران به ایلام برای تسهیل تردد زوار اربعین

پل کنجانچم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، از اجرای احداث کنارگذر پدافندی در محور مهران به ایلام به طول یک کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام، گفت: پروژه کنارگذر پدافندی محدوده کنجانچم در محور ایلام- مهران به منظور تردد ایمن، تسهیل در تردد کاربران جاده‌ای و نگهداری بهینه از پل‌های بزرگ در برابر بارهای نامتعارف و ترافیکی در حال اجرا است. 

وی افزود: این پروژه در سال جاری با هدف ادامه اصلاح نقاط پرحادثه و تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی و ضرورت ایجاد راه‌های پدافندی در مقاطع مهم و پل‌های بزرگ آغاز شده است. 

چشمه خاور طول این پروژه را یک کیلومتر و محل اجرای آن را بستر رودخانه کنجانچم عنوان کرد و افزود: در این پروژه عملیات خاکبرداری، شن ریزی، بتن ریزی، تهیه، حمل و استقرار بیش از ۲۰۰ عدد باکس بتنی در حال انجام است. 

وی اعتبار این پروژه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود قبل از اربعین سال جاری به بهره‌برداری برسد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: احداث این پروژه علاوه بر حذف گره‌های ترافیکی در زمان برگزاری اربعین حسینی، به کاهش حوادث جاده‌ای و محافظت از پل بزرگ کنجانچم به عنوان یک راه پدافندی جهت عبور محموله‌های ترافیکی بیش از ۱۵۰ تن نیز کمک خواهد کرد.