شناسهٔ خبر: 169729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت ۱۹ کارگاه جاده‌ای استان مرکزی در کریدور اصلی مسیر اربعین

Arak در آستانه سفرهای اربعین، ۱۹ کارگاه جاده‌ای در کریدور اصلی عبوری از راه‌های استان مرکزی فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر یک روزه خود به استان مرکزی، از پروژه‌های فعال در حوزه راه‌های استان مرکزی بازدید و با پیمانکاران بخش خصوصی در محل پروژه‌ها دیدار کرد.

وی در جریان این بازدید، از هشت کارگاه اجرای روکش آسفالت، سه پروژه احداث، تعریض و بهسازی پل و تقاطع غیرهمسطح، یک کارگاه احداث ساختمان پلیس راه و هفت کارگاه ارتقای ایمنی راه‌ها شامل نصب نیوجرسی، احداث روشنایی طولی، نصب تابلوهای ایمنی و ایمن‌سازی دوربرگردان‌ها در سه محور «اراک - بروجرد»، «اراک - سلفچگان» و آزادراه «ساوه - تهران» بازدید و روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را بررسی کرد.

اکبری با توجه به پیشرفت مطلوب طرح‌های راهداری در استان مرکزی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهتمام جدی برای تسهیل‌گری و تسریع در تکمیل طرح‌های اجرایی در حمایت از پیمانکاران فعال دارد تا کاربران جاده‌ای از خدمات مطلوبی در عبور از جاده‌های کشور برخوردار شوند.

وی در ادامه با حضور در محل اجرای پروژه بزرگ احداث تقاطع غیرهمسطح راهجرد در محور اراک - سلفچگان، پیشرفت فیزیکی این پروژه را قابل توجه عنوان کرد و افزود: این طرح در ۱۸ ماه اخیر از پیشرفت فیزیکی پنج درصدی به پیشرفت ۶۷ درصدی رسیده است که انتظار می‌رود با تداوم این روند امسال شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای ارتقای رویه آسفالتی در مسیر عبور زائران اربعین حسینی در استان را برابر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سعی داریم تا قبل از شروع سفرهای اربعین، تمامی خرابی‌های رویه آسفالتی در محورهای ساوه - تهران، اراک - سلفچگان و اراک - بروجرد را برطرف کنیم تا کاربران جاده‌ای با آسودگی خاطر از راه‌های استان عبور کنند.

به گفته وی علاوه بر طرح‌های ارتقای رویه آسفالتی، پروژه‌های دیگری از جمله: نصب حفاظ میانی، نصب انواع تابلوهای ایمنی، اجرای خط ترافیکی، رفع نقاط پرتصادف و مستعد حادثه، احداث، تعریض و بهسازی پل و تقاطع غیرهمسطح و… در این کریدور و شاهراه ارتباطی کشور در دست اقدام است.

جهانی خاطرنشان کرد: برای احداث تقاطع غیرهمسطح راهجرد تاکنون یک زیرگذر با دهانه ۱۰ متر، ارتفاع شش و طول عرشه ۳۳ متر احداث شده و علاوه بر آن ۹ دستگاه پل آبرو جهت هدایت آب‌های سطحی ساخته شده و در حال حاضر پیمانکار مربوطه مشغول ساخت رمپ و لوپ‌های طرح در مجموع به طول تقریبی چهار است.