شناسهٔ خبر: 169740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الحاق ۱۰۰۰ هکتار به محدوده شهر بجنورد برای اجرای نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود

رفع مشکل چهاربانده شدن محور بجنورد به جنگل گلستان یکی از مهمترین عوامل توسعه استان است مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: رفع مشکل چهاربانده شدن محور بجنورد به جنگل گلستان یکی از مهمترین عوامل توسعه استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سید علی میرکریمی در دیدار خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با  محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی و دیگر مدیران کل که به منظور بررسی آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان و همچنین رفع مشکل عبور خط راه آهن بجنورد به اسفراین از زمین‌های هزار هکتاری شهرک فرهنگیان در استانداری برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات اولویت‌بندی برای اتمام پروژه‌های ارتباطی استان مهم است و هر اولویت‌بندی که توسط مسئولین تعیین شود ما نیز مطیع آن هستیم و در آن مسیر حرکت خواهیم کرد.

میرکریمی توجه به تکمیل پروژه محور بجنورد سنخواست، جاجرم و میامی را برای استان مهم عنوان کرد و اظهار کرد: در محور بجنورد به سنخواست ۱۶ کیلومتر لایه بیندر انجام و اگر یک لایه توپکا انجام شده و انشاالله با توجه به اینکه پیمانکار این پروژه هم قرارگاه خاتم الانبیا است بتوانیم ۱۶ کیلومتر این محور را به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همچنین اجرای پروژه محور بجنورد به اسفراین با پیشرفت خوبی در حال اجراست و میزان مناسبی از این محور آماده آسفالت است که به زودی انجام می‌شود.

وی در خصوص مشکلاتی در مسیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن با درایت و همکاری مسئولین رفع شده است، گفت: باتوجه به اینکه الحاق هزار هکتار خواسته مردم شریف شهر بجنورد است و تنها راه توسعه شهر بجنورد از سمت شرق و شهرک فرهنگیان خواهد بود و این اراضی بسیار مناسبت و از لحاظ آب و هوایی هم یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوای شهر محسوب می‌شود، لذا همه باید تلاش کنیم تا موضوع پیگیری و به نتیجه برسد تا شاهد پیشرفت این طرح در استان باشیم.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان بسیار ضروری است و در دولت شهید رئیسی برای این محور ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه مقرر شد که برای تحقق این مصوبات نیاز به مساعدت داریم.

محمدرضا حسین نژاد افزود: از ۳۱ کیلومتر باقی مانده این محور ۲۰ کیلومتر امسال به اتمام می‌رسد و محور میامی به بجنورد نیز که ۱۷ کیلومتر آن آماده سازه شده با ابلاغ اعتبار به سرعت به اتمام می‌رسد.  

وی با اشاره به پیگیری استفاده از ظرفیت تسهیلات ماده ۵۶ برای اتمام این مسیر، عنوان کرد: تلاش می‌شود تا با کمک وزارت راه و شهرسازی از این محل ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام بحث دوربرگردان‌ها و زیرگذرها و چهاربانده شدن این محور محقق شود.

استاندار خراسان شمالی در خصوص فرونشست محدوده خندقلو اظهار امیدواری کرد: پس از بازدید وزیر کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی به زودی تعیین تکلیف شود و سریع‌تر پروژه اجرایی آن به استان ابلاغ شود، البته اجرای آن اعتبار زیادی نیاز دارد که باید به صورت ملی این اعتبار دیده شود.