شناسهٔ خبر: 169755 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست مشترک مدیران اپراتور تخلیه و بارگیری با مدیر کل بندر امیرآباد

موسی پور مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد با اشاره به افزایش و متناسب سازی تجهیزات تخلیه و بارگیری، از پیشنهاد سرمایه گذاری جدید توسط اپراتور تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری امیرآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، محمدعلی موسی‌پور گرجی در نشست مدیران ارشد اپراتور تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد تاکید کرد:   با توجه به ایجاد زیر ساخت‌ها و رشد سرمایه‌گذاری و همچنین بالارفتن ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی و به تبع آن تردد بیشتر شناورها به بندر امیرآباد می‌بایست توان تجهیزات تخلیه و بارگیری هم به همین مقدار افزایش یابد تا مدت زمان سرویس دهی و کیفیت خدمات محقق شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: بر اساس قرارداد فی‌مابین بندر با اپراتور تخلیه و بارگیری تجهیزات مورد نیاز در اسکله‌ها و محوطه‌های بارانداز استقرار داشته و مشغول فعالیت‌اند، لذا در حال حاضر این تجهیزات کافی نبوده و نیاز به به‌روزرسانی و خرید تجهیزات جدید و اضافه نمودن به تجهیزات موجود ضروری به نظر می‌رسد.

موسی‌پور گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری برنامه ریزی‌های لازم برای خرید تجهیزات بندری و دریایی برای بنادر کشور صورت پذیرفته منتهی مشارکت بخش خصوصی و اپراتورهای تخلیه و بارگیری هم می‌تواند به این امر سرعت بخشیده و سازمان بنادر هم با ارائه تسهیلات از توان بخش خصوصی حمایت می‌کند.

وی با توجه به درخواست‌های مکرر صاحبان کالا به منظور تسهیل و تسریع در انجام خدمات بیان کرد: در جلسات مکرری که با ذی‌نفعان بندر از سال گذشته برگزار شده است، یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه گذاران و صاحبان کالا، کمبود تجهیزات تخلیه و بارگیری می‌باشد که باید بر اساس نرم  استاندارد عملیات بندری متناسب شود.

مدیران هلدینگ تخلیه و بارگیری نیز در این نشست اظهار داشتند: با توجه به جایگاه بندر امیرآباد به‌عنوان مهم‌ترین بندر شمال کشور تمام سعی و تلاش خود را بکار می‌بندیم تا با افزایش تجهیزات و سرعت در عملیات بندری رضایت مشتریان از نحوه تخلیه و بارگیری جلب شود.

با عنایت به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بندر امیرآباد بعنوان اولین بندر نسل سوم کشور، مدیران اپراتور تخلیه و بارگیری  از آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری جدید بر اساس سیاست‌ها و قوانین سازمان بنادر و دریانوردی خبر دادند و اظهار داشتند: چند ایده سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد در جلسات  هیئت مدیره هلدینگ مطرح شده که طی مکاتبه‌ای به بندر اعلام می‌گردد و در این زمینه نیز آماده هرگونه همکاری جهت رشد سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت تولیدی و خدماتی در این بندر هستیم.