شناسهٔ خبر: 169790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولین نشست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین گلستان برگزار شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: اولین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین با هدف برنامه ریزی برای خدمات دهی بهتر اربعین در سال جاری با حضور سازمان‌های مرتبط با جابه جایی زائرین در استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  عادل مصدقی در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان با اشاره به شروع برنامه ریزی‌های لازم برای جابه جایی زائرین اربعین در سال جاری، اظهار کرد: برگزاری مستمر جلسات کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان یکی از اقدامات اولیه برای تامین ناوگان و بررسی نقاط ضعف و قوت طرح اربعین امسال است تا بتوانیم مدیریت و ارائه خدمات بهتر از سال قبل را برای زائران داشته باشیم.

به گفته وی، با برگزاری این نشست به برنامه ریزی و آسیب‌شناسی‌های لازم و شناسایی ظرفیت‌های موجود استان برای تامین ناوگان پرداخته تا با توجه به سفرهای تابستانی؛ در بازه زمانی اربعین مشکلات جابه جایی به حداقل برسد و بسیاری از دغدغه‌های زائرین اربعین برای تامین ناوگان رفع شود.

وی با اشاره به اینکه برای تامین ناوگان مورد نیاز زائرین امسال از هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم، تصریح کرد: طبق آمار سازمان حج و زیارت آمار زائرین اربعین امسال به ۵ میلیون نفر خواهد رسید که حدود ۶۰ درصد آن‌ها با حمل و نقل عمومی جابه جا می‌شوند.

مصدقی ادامه داد: به دلیل حجم انبوه زائرین اربعین امسال علاوه بر ناوگان عمومی حمل و نقل استان از سایر ظرفیت‌های موجود در استان نیز فراخوان و استفاده می‌کنیم. وی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز تامین شرایط فروش بلیط رفت و برگشت زائرین اربعین حسینی امسال را در دست اقدام دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: علاوه بر مدیریت‌های درون استانی؛ در برون استانی با تقویت گشت‌های راهداری و مدیریت سکوهای توقف ناوگان استان در مرزهای مهران و خسروی برای خدمات دهی بهتر و بیشتر تلاش خواهیم کرد.

به گفته مصدقی، ایمن‌سازی و ارتقای سطح کیفی راه‌ها و آماده‌سازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی استان نیز از اقدامات دیگری است که در این بازه زمانی در دستور کار قرار دارد.

این جلسه با حضور انجمن‌ها و صنوف مسافربری و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در حمل و نقل ریلی و هوایی و سازمان‌های مرتبط با طرح جابه جایی زائرین اربعین استان در اداره کل برگزار شد.