شناسهٔ خبر: 169793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پروژه ملی روکش آسفالت محور نیر – گاریز در یزد اجرا می‌شود

روکش اسفالت در یزد رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی روکش آسفالت محور نیر – گاریز با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در محدوده شهرستان تفت، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حسین یوسفی اظهار کرد: قرارداد پروژه روکش آسفالت محور نیر – گاریز در قالب پروژه‌های رفع نقاط حادثه‌خیز مربوط به سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ است که تکمیل آن به دلایلی همچون‌عدم تزریق به موقع اعتبار، شرایط جوی نامساعد و بارندگی‌های متعدد، به تعویق افتاد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان، افزود: پروژه نامبرده که یک پروژه ملی نیز محسوب می‌شود، در سال جاری با تزریق اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد ریال مجدداً فعال شد بدین ترتیب که روکش آسفالت برای هشت کیلومتر از این محور ۱۸ کیلومتری، انجام و تا ۱۵ روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

یوسفی با بیان اینکه عملیات اصلی در این پروژه مربوط به سه‌راهی رشکوئیه و تقاطع نیر – گاریز است، ادامه داد: در حال حاضر اقداماتی همچون لکه‌گیری و مرمت مقطعی آسفالت، اجرای آسفالت رگلاژی و اجرای روکش به طول دو کیلومتر توسط پیمانکار و به به‌کارگیری ۱۵ نفر در حوزه شهرستان تفت انجام شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: میزان حجم آسفالت مصرفی برای طول هشت کیلومتر سه هزار و ۳۶۰ متر مکعب معادل هفت هزار و ۹۰۰ تن آسفالت از بیندر ۰.۲۵ است.