شناسهٔ خبر: 169797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک مدیران کل راهداری و هلال احمر تصمیم گیری شد؛

رانندگان برون شهری استان کرمان آموزش‌های امداد و نجات را فرا می‌گیرند

رانندگان برون شهری استان كرمان آموزش های امداد و نجات را فرا می گيرند مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از آموزش امداد و نجات به رانندگان برون شهری استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، رانندگان برون شهری نخستین افرادی هستند که در تصادفات جاده‌ای حاضر می‌شوند و مدت زمان رسیدگی به مصدومان و انجام رسیدگی‌های اولیه بسیار حیاتی و حائز اهمیت است، لذا به منظور کاهش تلفات انسانی ناشی از سوانح جاده‌ای رانندگان برون شهری می‌توانند به عنوان امدادگر افتخاری در نجات جان مصدومین نقش ارزشمندی ایفا کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در نشست مشترک خود با مدیرکل و معاونین هلال احمر که با دستور کار بررسی اقدامات مشترک راهداری و هلال احمر برگزار شد، گفت: اقدامات مشترک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جمعیت هلال احمر در زمینه‌های گوناگونی انجام می‌شود که مهمترین آن‌ها برنامه‌های اعزام زائران اربعین حسینی به مرزهای هدف در ماه‌های آینده است. 

علی عبداللهی اظهار کرد: رایزنی با سرمایه گذاران مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی برای احداث پایگاه‌های امداد و نجات و هلال احمر، ساخت و نصب تابلوهای جدید هلال احمر در مسیرهای فاقد تابلو، انجام برنامه‌های فرهنگی مشترک بویژه در ایام نوروز در مسیرهای منتهی به شهر و چهارچوب برنامه ۶۰ ×۳۰ برپایی ایستگاه‌های فرهنگی از این جمله هستند. 

وی گفت: جمعیت هلال احمر و مجموعه راهداری دو بازوی توانمند ایمنی و ارائه دهنده خدمات به کاربران جاده‌ای هستند، لذا همکاری و تعامل بیشتر ما را به سمت هم افزایی هدایت می‌کند و مردم نتیجه مثبت این تعامل را خواهند دید.