شناسهٔ خبر: 169839 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه پدافند غیرعامل مطرح شد؛

تأمین برق اضطراری برای ادارات راهداری شهرستان‌های استان یزد

جلسه پدافند غیر عامل اداره کل راهداری یزد سومین جلسه کمیته پدافند غیرعامل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با دستور کار تخصیص اعتبار جهت تأمین برق اضطراری ادارات شهرستان ها در دفتر معاون توسعه مدیریت و منابع، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، موضوع تخصیص اعتبار جهت خریداری موتور برق با قدرت ۵۰ کیلووات در سومین جلسه کمیته پدافند غیرعامل این اداره کل که با حضور کلیه اعضا به میزبانی علی‌محمد باغبان معاون توسعه مدیریت و منابع برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به اینکه یکی از مسائل اصلی در حوزه مدیریت بحران، استفاده از ظرفیت‌های بودجه جهت تأمین و اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل است، مسئله تأمین برق اضطراری مراکز حیاتی و حساس و ارتقاء سطح امنیت شبکه و پیشگیری از وقوع حوادث سایبری دو اولویت مهم حوزه پدافند غیرعامل اداره کل راهداری محسوب می‌شود که جهت اجرا نیازمند تخصیص اعتبار بر اساس تبصره ۱۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ و دستورالعمل اجرایی بند (س) آن مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبارات در حوزه پدافند غیرعامل، است.

تأمین برق اضطراری برای ادارات تابعه مسئله‌ای است که از سال گذشته مورد پیگیری کمیته پدافند غیرعامل قرار گرفت و با توجه به اعتبارات سال ۱۴۰۲، دو اداره در استان از  موتور دیزل ژنراتور برخوردار شدند تا در صورت لزوم بتوان برای تأمین برق از آن‌ها استفاده کرد.

در ادامه بر اساس کارشناسی‌های به‌عمل‌آمده و میزان اعتبارات تخصیصی، ضروری است که حداقل ۵ اداره از ادارات تابعه به موتور برق با قدرت ۵۰ کیلو وات مجهز شوند که با توجه به مصوبات کمیته مقرر شد یک تیم کارشناسی، متشکل از همکاران فنی و بازرگانی این اداره کل موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.