شناسهٔ خبر: 169841 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی خبر داد؛

رفع کمبود اراضی ساخت مسکن گیلان با استفاده از حداکثر تراکم زمین

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن گیلان از رفع کمبود اراضی ساخت نهضت ملی مسکن استان با استفاده از حداکثر تراکم زمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی که به عنوان معین وزیر راه و شهرسازی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان است در سفر به استان گیلان ضمن حضور در جلسه شورای مسکن استان و بازدید از پروژه‌های مسکن در حال احداث استان، جزئیاتی از تصمیم‌های اخذ شده برای تسریع در احداث واحدها را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی گفت: در سفر به استان گیلان سه سایت نهضت ملی مسکن مستقر در شهر رشت (دو سایت در حال احداث توسط اداره کل راه و شهرسازی و یک سایت در حال ساخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) بازدید و روند احداث واحدها مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان به طور میانگین ۳۰ درصد است، توضیح داد: عمده پروژه‌های نهضت ملی مسکن است در مرحله عبور از اسکلت هستند و یکی از مواردی که در استان گیلان در خصوص ساخت مسکن موردتوجه قرار دارد بسترسازی برای تامین مقاومت خاک منطقه است که در این خصوص تمهیدات در حال انجام است.

نبیان با بیان اینکه در نشست با مسئولان استان و برخی نمایندگان مجلس در استان، موانع و مشکلات بر سر راه احداث مسکن احصا شده است از برگزاری جلسه شورای مسکن با حضور استانداری و دیگر اعضای شورا خبر داد.

وی توضیح داد: تامین تاسیسات زیربنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این سفر مورد تاکید قرار گرفت و مصوبه‌ای به تصویب رسید که بر اساس آن کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استانداری و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده است تا قبل از افتتاح پروژه‌های نهضت ملی مسکن، خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز و خطوط ارتباطی همچون اینترنت و مخابرات تامین شود.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افزود: در خصوص تامین زمین استان نیز مقرر شده است تا در محدوده شهرها با مساعدت شهرداری، استانداری و کمیسیون‌ها با استفاده از حداکثر تراکم زمین بخشی از کمبود اراضی برطرف شود.