شناسهٔ خبر: 169842 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

افزایش سطح خدمات رسانی در پایانه‌های مرزی جهت میزبانی زائران در اربعین حسینی

حدادزادگان مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با هدف ارائه خدمات شایسته تر به زائران اربعین حسینی، امکانات و زیر ساخت‌های لازم در پایانه‌های مرزی مرزهای مهران، چذابه، شلمچه، خسروی، باشماق و تمرچین افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حسین حدادزادگان، مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل هر چه بیشتر خروج و ورود زائران اربعین برنامه ریزی شده است، ضمن این که برای آسایش زائران در محدوده ورود و خروج از پایانه‌ها به صورت گسترده سایبان با سیستم‌های خنک کننده و سقاخانه در محل‌های مشخص در محوطه پایانه‌های مرزی احداث می‌شود.

تعیین ۹۲ گیت خروجی در مرز مهران، ۴۸ گیت خروجی در مرز شلمچه و ۳۴گیت خروجی در مرز چذابه

حدادزادگان مرز مهران را پرترددترین گذرگاه مرزی ایران در پیاده روی اربعین حسینی معرفی کرد و ادامه داد: برای تشرف زوار اربعین به عتبات عالیات، تعداد ۹۲ گیت خروجی کانالیزه شده در مرز مهران، ۴۸ گیت خروجی در مرز شلمچه و ۳۴گیت خروجی در پایانه مرزی چذابه در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در پایانه‌های مرزی اربعین اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای مانند احداث ۸۰۰۰ متر مربع سایبان به همراه خنک کننده، بهسازی ۱۲۰چشمه سرویس بهداشتی در مرز مهران و برکت انجام شده، همچنین در جهت کاهش حوادث جاده‌ای برای رانندگان استراحت‌گاهی در پارکینگ برکت احداث شده است.

به گفته حدادزادگان، همچنین در مرزهای شلمچه و چذابه در محل‌های ورود به پایانه و خروجی به سمت گیت‌ها ۷۰۰۰ متر مربع سایه‌بان، ۲۰۰ متر مربع نمازخانه، ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید احداث شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی پیش از اربعین سال جاری به اقداماتی نظیر پیگیری رفع مشکلات آب شرب، ساماندهی مسائل بهداشتی زائرین، تکمیل روشنایی پایانه و محوطه، ساماندهی پارکینگ اتوبوس‌ها، راه‌اندازی و بهسازی تأسیسات مورد نیاز، خرید و نصب کانکس‌های سرویس‌های بهداشتی و سرویس تمام تأسیسات پایانه‌های مرزی اربعینی اشاره کرد.

حدادزادگان ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات پیش‌بینی‌شده و اقداماتی که در دست انجام است، زمینه آسایش و سهولت تردد و رضایتمندی زائران امام حسین (ع) فراهم شود.