شناسهٔ خبر: 169843 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ارتقای لجستیک، پیش زمینه توسعه حمل و نقل در کشور است

شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ارتقای لجستیک و ایجاد پارک‌های لجستیکی را پیش زمینه توسعه حمل و نقل در کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نشست تخصصی منطقه‌ای بخش حمل‌ونقل کالا با حضور معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا، معاونین حمل‌ونقل استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، همدان، کرمانشاه، ایلام و قم با میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

بر اساس این گزارش حمیدرضا شهرکی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست گفت: حمل‌ونقل ۹ درصد از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده و ۹ درصد شاغلان در بخش حمل‌ونقل فعال‌اند.

شهرکی افزود: تقریباً ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اعم از داخلی و بین‌المللی توسط بخش خصوصی و با ارزش سرمایه‌گذاری ۵ هزار همت شکل گرفته است و حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مصداق بارز جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی افزود: ارتقای لجستیک پیش زمینه توسعه کشور است و ایجاد پارک‌های لجستیک و دیجیتالی شدن شبکه حمل‌ونقل کشور باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

شهرکی حرکت از دیتامحوری به سمت خدمت‌محوری را در بخش حمل‌ونقل و خودباوری و بهره‌گیری از ابزارهای مناسب را مورد تاکید قرار داد.

مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نیز در این نشست گفت: با صادرکنندگان و استفاده کنندگان از بارنامه‌های صوری به شدت برخورد خواهد شد.

حمداللهی اظهار کرد: برخورد جدی با کسانی که با اسناد صوری در صدد تخلف از قوانین هستند، در دستور کار جدی سازمان بوده و از ادارات کل استان‌ها مطالبه داریم که پرونده‌ها را حتماً به کمیسیون‌ها بفرستند.

وی با بیان این‌که صدور بارنامه در برخی استان‌ها کاهشی بوده است، تصریح کرد: به رغم این که تولید محصولات کشاورزی امسال بیش از سال‌های قبل بوده، کاهش صدور بارنامه در برخی استان‌ها نیازمند واکاوی است.

حمداللهی در ادامه صدور بارنامه، تناژ حمل و کنترل نرخ حمل را مهم‌ترین اقدامات حوزه حمل‌ونقل کالا دانست و افزود: سرعت رسیدگی به تخلف و سرعت اجرای رای‌ها مورد تاکید است تا اثربخشی قابل توجهی در جامعه هدف داشته باشد.

گفتنی است تشریح سیاست‌های بخش حمل‌ونقل کالا، سامانه‌های کاربردی حمل‌ونقل کالا و تشریح مهم‌ترین و آخرین تغییرات در قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌ها در بخش حمل‌ونقل کالا از مهم‌ترین مطالب ارائه شده در این نشست تخصصی بود.