شناسهٔ خبر: 169854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از عملیات روکش آسفالت ۴۹ کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران

مازندران هم‌زمان با رزمایش تخصصی شهید جمهور و شهدای راه خدمت ۴۹ کیلومتر از عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان مازندران در قالب ۳۷ پروژه و با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، یاسر ابراهیمی سرست معاون فنی و راه‌های روستایی استان در آیین بهره برداری از این پروژه‌ها که بصورت نمادین در روستای شالیکش امیرقلی شهرستان بابل برگزار گردید گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی و در راستای محرومیت‌زدایی محورهای روستایی استان عملیات ساخت، بهسازی، زیرسازی و روکش آسفالت صورت پذیرفت.

وی اظهار کرد: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران بی‌شماری را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا بوده، از این رو محورهای مواصلاتی این استان همواره پرحجم و پرتردد است.

ابراهیمی در ادامه گفت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای  انجام می‌شود، وجود زیر ساخت‌های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل  مناسب‌تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است، لذا محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه و توجه بیشتر از سوی مسئولین امر هستند.

وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آن‌ها به شهرها می‌شود.

معاون فنی و راه‌های روستایی خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) از راه آسفالته برخوردارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه‌های مواصلاتی  است، افزود: از آنجایی که مازندران  یکی از قطب‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده، برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.