شناسهٔ خبر: 169869 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

هوشمندسازی بیش از ۴۰ درصد خدمات شناسه‌دار سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان ۱۴۰۳

پدافند بندر فریدونکنار و نوشهر مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بیش از ۴۰ درصد خدمات شناسه دار این سازمان هوشمند می‌شود و خدمات جدید به صورت الکترونیک و از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی،  سعید خورسندی در نشست تخصصی حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) این سازمان که با هدف با هدف هم اندیشی و ارتقاء سطح هماهنگی‌ها و افزایش اثربخشی اقدامات در بندر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد دریامحور، برنامه هوشمندسازی دولت از طریق توسعه و به‌روزرسانی پنجره واحد خدمات سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و درگاه صدور مجوزها، ضمن تبعیت از قواعد و الزامات تعیین شده توسط ارگان‌ها و مراجع بالادستی، انجام شده است.

به گفته وی، تمامی خدمات شناسه‌دار  سازمان بنادر ودریانوردی به صورت الکترونیکی در بسترهای مذکور در اختیار متقاضیان قرار گرفته و هوشمندسازی خدمات با اولویت خدمات امور کارگزاران دریایی و بندری در دستور کارقرار گرفته است.

خورسندی افزود: ارایه ۲۰ درصد از خدمات سازمان بنادر و دریانوردی از جمله خدمات مرتبط با دریانوردان از دو سال قبل تاکنون به صورت هوشمند ارایه می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری این رقم به بیش از ۴۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری به ذینفعان و ارباب رجوع به عنوان یکی از تکالیف مهم ابلاغی به تمامی بنادر، عنوان کرد: بخش‌هایی از این موضوع تا کنون محقق شده و ادامه آن نیز با حمایت مدیران محترم حوزه‌های کسب و کار سازمان بنادر و دریانوردی به سرعت تحقق می‌یابد و در همین راستا پس از این، تمامی خدمات جدید شناسه‌دار به صورت الکترونیک و از طریق درگاه صدور مجوزها و پنجره واحد خدمات سازمان به متقاضیان ارایه می‌شود.

خورسندی افزود: ایجاد بنادر هوشمند (Smart Port) موضوعی چند جانبه است که باید ابتدا راهبردهای آن به‌روز شده و سپس با مشارکت و نقش آفرینی همه واحدهای کسب و کار محقق شود.

وی ادامه داد: به جهت سهولت دستیابی مدیران به آمارها و اطلاعات سازمانی، سامانه داشبورد مدیریتی نماگر با تقویت سامانه آمار و عملیات با ارائه آمارهای دقیق و متناسب با سطوح مختلف مدیریتی در ستاد و بنادر تابعه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

خورسندی گفت: تدوین طرح‌ها (به ویژه سامانه جامع بندری) و ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، مدت‌ها است که در اولویت دفتر فاوا قرار داشته و در شرایط کنونی با قدرت وسرعت بیشتری در حال پیگیری است و با اجرای آن به همت مدیران حوزه‌های مختلف و کارکنان سازمان در همه سطوح، حتماً شاهد پیامدهای مثبت و ایجاد ساختاری منسجم برای مدیریت داده‌ها و اطلاعات خواهیم بود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: پروژه‌های متنوع و متعددی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد و بنادر مطرح، بررسی و تصویب شده است که بدون شک اجرای کامل آن‌ها منتج به بهبود امنیت، کارایی و ارتقای بهره‌وری بنادر خواهد شد 

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا، توسعه ساختار فاوا و تقویت منافع کارکنان این بخش لازمه استمرار فعالیت‌ها و ارتقا کیفیت خدمات این حوزه است که به همت مدیر عامل محترم سازمان بنادر و دریانوردی، حوزه منابع انسانی گام‌های موثری را بر خواهد داشت.