شناسهٔ خبر: 169874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون ثبت شد؛

پاسخگویی به بیش از ۷۶ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در خوزستان

141 خوزستان رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از پاسخ‌گویی به ۷۶۰۰۷ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محسن کجباف  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان  اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پاسخگویی به ۷۶۰۰۷ تماس با سامانه ۱۴۱ به ثبت رسیده است. 

وی افزود: از مجموع تماس‌های برقرار شده با تلفن گویای ۱۴۱ استانی در بازه زمانی یادشده، به تعداد  ۵ هزار و ۵۳۴ تماس توسط کارشناسان پاسخگویی مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان پاسخ داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۴ درصدی را شاهد بودیم. 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به تحلیل و جمع بندی شکایات ثبت شده در سامانه ۱۴۱ گفت: مشکلات راه‌ها با بیشترین سهم از تماس‌های سامانه ۱۴۱ را در بر می‌گیرد و بعد از آن مسائل حوزه حمل‌ونقل باری، مسافری، ایمنی و حریم راه موضوع تماس‌ها بوده است. 

کجباف با بیان اینکه میانگین زمان ارتباط اپراتور به تماس گیرندگان ۸۹ ثانیه است، ادامه داد: ۲۰ درصد تماس مربوط به بخش راهداری، ۷۰ درصد تماس بخش حمل‌ونقل بار و ۱۰ درصد تماس مربوط به حمل و نقل مسافر بوده است. 

وی اظهار کرد: تماس‌هایی که منجر به ثبت شکایت می‌شوند دارای کد رهگیری بوده و هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق این کد از آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت خود در کمیسیون‌های مربوطه مطلع شوند. رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص موضوع بیشترین شکایت ثبت شده در حوزه مسافر و کالا یادآور شد: عدم پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون برای حمل بار وعدم تخلیه بار در حوزه حمل‌ونقل کالا بوده و تاخیر بیش از اندازه در آغاز سفر، نقص فنی خودرو، فروش بلیت و کمبود اتوبوس در حوزه حمل‌ونقل مسافر بیشترین تعدد شکایت ثبت شده را شامل می‌شوند.