شناسهٔ خبر: 169876 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پهلودهی شناور ۶۷ هزار تنی گندم در بندر شهید رجایی

کشتی اقیانوسی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند شناور حامل ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،  حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اهمیت کالا و تسریع در پهلودهی و تخلیه کالا، یک فروند شناور پانامکس با ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران پهلودهی شد.

وی ادامه داد: با وجود تکمیل نشدن رویه بندری و گمرکی با تمهیدات انجام شده این شناور حامل گندم به محض ورود به لنگرگاه برنامه ورود به اسکله گرفت و کمتر از ۲۴ ساعت پهلودهی شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: در صورت آمادگی صاحب کالا و تکمیل رویه یاد شده این امکان از سوی بندر شهیدرجایی وجود دارد که تخلیه را به روش حمل یکسره ادامه و موجب تسریع در انتقال گندم به مصرف کننده اصلی شود.

به گفته عباس‌نژاد؛ با ورود این کشتی به بندر شهید رجایی، این سومین کشتی حامل کالاهای اساسی است که از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.

یک فروند کشتی حامل ۷۰ هزار تنی گندم نیز ۲۶ اردیبهشت ماه در اسکله ۱۵ بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

فروردین‌ماه امسال نیز یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

سال گذشته (۱۴۰۲)  یک میلیون و ۱۹۸هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.