شناسهٔ خبر: 16990 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نشست مسئولان شرکت ADP فرانسه با وزیر راه و شهرسازی؛

آمادگی شرکت ADP برای سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری در فرودگاه‌های ایران/ فرودگاه امام «دروازه ورودی ایران» است/ اهمیت وجود شفافیت در اجرای پروژه شهر فرودگاهی

دیدار با هیئت فرانسوی مسئولان شرکت ADP فرانسه به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات فرودگاهی در دنیا طی دیدار با وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اگستینو دورمانه مدیرعامل شركتADP  فرانسه در صدر هیأتی به ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی آمد و با دکتر عباس آخوندی دیدار و برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در حوزه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تشریح کرد.

در این جلسه اگستینو دورمانه مدیرعامل شركت ADP با بیان اینکه حدود سه ماه برای بررسی سرمایه‌گذاری شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) زمان نیاز است گفت: پس از بررسی‌ها قیمت نهایی سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به وزارت راه و شهرسازی ارائه و فاینانس طرح‌ها و ساخت ترمینال‌ها تامین می‌شود.

در این دیدار دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خطاب به هیأت فرانسوی خواستار ارائه طرح مکتوب و برنامه عملیاتی این شرکت برای آغاز هر چه سریعتر پروژه شد و گفت: در صورت امکان برنامه عملیاتی ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی روش سرمایه‌گذاری به روش BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) را یکی از روش‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: آنچه که برای من اهمیت دارد شفافیت در اجرای پروژه شهر فرودگاهی است. ضمن اینکه در طول اجرای مرحله‌ای این پروژه می‌توان درباره ادامه مذاکرات و توافق تصمیم‌گیری کرد.

آخوندی گفت: باغ و طبیعت، آب و نور سه عنصر اصلی تشکیل دهنده هویت شهرسازی و معماری ایران است که باید در طراحی فرودگاه امام خمینی (ره) مورد توجه قرار گیرد. البته اینها مواردی است که بعدها چنانچه به توافق رسیدیم توسط نمایندگان ارشد وزارتخانه درحوزه معماری به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: به دلیل اینکه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور است و در پایتخت واقع شده بنابراین «دروازه ورودی ایران» تلقی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: به دلیل اینکه سالانه مسافران زیاد خارجی از این فرودگاه اعزام و پذیرش می‌شوند بنابراین مسافران ورودی به این فرودگاه باید احساس کنند در کشور ایران حاضر شدند و نماد فرهنگ‌وتمدن کشور ما را حس کنند؛ این موضوع نیز برای ما بسیار مهم است.

در این نشست شرکت ADP فرانسه برای سرمایه‌گذاری ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلاری در ایران اظهار تمایل کرد و قرار است بازسازی ترمینال موجود و ساخت ترمینال‌های جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توسط این شرکت انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مسئولان شرکت فرانسوی ADP اوایل مردادماه سال جاری نیز طی نشستی با بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در طرح توسعه فرودگاه امام (ره) با ساخت ترمینال ایرانشهر در این فرودگاه موافقت كرده بودند.

مشاركت در توسعه پروژه های فرودگاهی، توسعه و تجهیز و ارایه خدمات مشاوره در صنعت هوانوردی و كمك به افزایش مسیرهای پروازی از اهم برنامه های این شركت فرانسوی در سفر به تهران بود.

شركت ADP فرانسه یك شركت بزرگ در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات فرودگاهی است كه نقش مهمی در توسعه فرودگاه‌های فرانسه داشته و هم اكنون پروژه‌های بزرگ فرودگاهی در چندین فروگاه پرتردد جهان را در دست اقدام قرار دارد.

براساس این گزارش شرکت ناکو هلند به عنوان مشاور کارفرما و شرکت ADP به عنوان سرمایه‌گذار شهر فرودگاهی امام ﴿ره﴾ ایفای نقش خواهند کرد./

نظر شما