شناسهٔ خبر: 169922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه ریزی ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ارتقای ایمنی کندوان

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از برنامه ریزی ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ارتقای ایمنی محور کندوان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، حسن جهانیان گفت: در سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی محور کندوان هزینه شده است که برنامه ریزی این رقم برای سال جاری به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و امیدواریم بتوانیم تا قبل از آغاز سفرهای تابستانی، این محور را کاملاً ایمن سازی کنیم.

وی اظهار داشت: تراشه‌های ریز و رهاسازی سنگ‌های معلق در چند نقطه از جاده چالوس توسط این اداره کل انجام پذیرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: مهمترین پروژه‌ای که سبب مسدود شدن جاده چالوس گردیده بود اجرای گالری پیش ساخته بتونی در محدوده پیچ کمر زرد بود که یکی از تراشه‌های بسیار خطرناک جاده چالوس است.

وی افزود: محدوده‌ای به طول ۲۰۰ متر در این محور نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است که امید است با تلاش همکاران ما بتوانیم این محور را به طور کامل ایمن سازی کنیم.

جهانیان ادامه داد: در دیگر نقاط جاده چالوس نیز اقدامات بسیار خوبی از جمله توری‌های سنگی، دیوارها، گارد بلوک بتنی و رهاسازی سنگ‌های معلق در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم ایمنی جاده چالوس را برای مسافران تابستانی و همچنین در طول ایام سال افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ نقطه حادثه خیز در محور کندوان شناسایی شده است، افزود: ایمنی جاده چالوس بیشتر از سال قبل است و در سال جاری این مقدار افزایش می‌یابد.