شناسهٔ خبر: 169971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح مقاوم سازی، ایمن سازی پل‌های جاده ای استان قم عملیاتی شد

خبر رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم اعلام کرد: با اعتباری افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری ۲۸ دستگاه پل، در سطح راه‌های استان قم عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، جعفر اویسی، رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای این اداره کل از عملیاتی شدن طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری پلهای جاده ای استان قم خبر داد.

وی در ادامه افزود: با توجه به موقعیت کریدوری راههای استان و کثرت پل‌های جاده‌ای، همه ساله به طور مستمر بازدیدهای میدانی جهت بررسی آخرین وضعیت ابنیه فنی در طول راههای استان انجام می شود.

اویسی اضافه کرد: احصای خرابی ها و ارائه طرحهای مرتبط به منظور مقاوم سازی، ایمن سازی و... پلها و دیگر ابنیه های فنی جاده ای در قالب طرحهای پیمانی و امانی تعریف و به مرحله اجرا در می آیند.

وی در خصوص طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری ۲۸ دستگاه پل جاده ای در طول راههای استان قم گفت: ۱۱ دستگاه از این مجموع در طول آزادراه قم- تهران، ۱۳ دستگاه در جاده قدیم قم- تهران و محورهای سلفچگان- دلیجان، کمربندی قم- اراک، هرکدام یک دستگاه قرار دارند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در توضیحی تکمیلی افزود: در قالب اجرای این پروژه، احداث پل زیرگذر روستای صرم واقع در محور لنگرود- کهک، لحاظ شد که عملیات اجرایی آن در صورت رفع معارضین قابلیت شروع خواهد داشت.

جعفر اویسی میزان اعتبار طرح مقاوم سازی، ایمن سازی و تعمیرات جاری ۲۸ دستگاه پل جاده ای استان قم را افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی اعتبار تخصیصی این پروژه از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است.

وی در بخش دیگری از این خبر به اهم اقدامات فنی جهت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: تخریب و برداشت بتن معیوب، اجرای حفاظ بتنی تک شیب مسلح، اجرای ملات تعمیری، اصلاح و تقویت تیرهای گسیخته در اثر ضربات وارده و...ازجمله مهمترین اقدامات فنی درراستای اجرای این طرح است.

اویسی بازه زمانی تکمیل پروژه را یکساله عنوان و تاکید کرد: عملیات اجرایی طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال جاری شاهد تکمیل و بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت جامع مقررات ترافیک جاده ای، یادآور شد: با توجه به اعمال محدودیت ترافیکی در برخی طرح های عمران جاده ای، از مترددین گرامی درخواست می‌شود تعامل و همکاری لازم را با مجریان پروژه ها داشته باشند.