شناسهٔ خبر: 169972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد؛

ثبت بیش از ۲ میلیون تردد بین استانی هرمزگان در اردیبهشت ماه امسال

مدیرکل هرمزگان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از ثبت ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۳۷۰ تردد بین استانی در اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی با اشاره به اینکه میزان تردد بین استانی محورهای مواصلاتی اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه گذشته کاهش ۱۱ درصدی داشته است، گفت: میزان تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ثبت شده است، افزود: بیشینه انباشت/تخلیه وسایل نقلیه در استان در ماه اردیبهشت در روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه به میزان ۱۷.۶۴۴ وسیله نقلیه ثبت شده است.

شرفی ادامه داد: محورهای دارای بیشترین تردد در اردیبهشت ماه؛ بندررجائی - بندرعباس (تقاطع غیر همسطح) و بالعکس، میناب - بندرعباس (پل شور)، سه راه بابا غلام – بندرعباس و آزادراه عوارضی بندر شهید رجایی – بندرعباس بوده است. از طرفی، محورهای دارای بدترین سطح سرویس؛ بشاگرد - قلع گنج و بالعکس، زیارتعلی – فاریاب و بالعکس و سه راهی چهوو – بندرمقام ثبت شده است.

این مقام مسئول درباره آمار اردیبهشت‌ماه مبدا تردد پلاک‌های مشاهده شده در استان هرمزگان گفت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای‌ ماه، تقریبا ۲۷۱هزار و ۸۱۴ پلاک خودرو یکتا با ترکیب مبدا استانی سیستان و بلوچستان، مازندران، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، کرمان، فارس و سایر استان‌ها در محورهای برون شهری استان هرمزگان رویت شده است. سهم هر یک از استان‌های یاد شده به ترتیب فوق؛ ۳ درصد، ۳ درصد، ۷ درصد، ۱۰ درصد، ۵ درصد، ۱۹ درصد، ۲۷ درصد و ۲۳ درصد بوده است.

وی بیشینه حضور وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه ماه اردیبهشت را در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت معادل ۴۶ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده اعلام کرد و گفت: این رقم از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان کاهش داشته است.

شرفی درباره مقاصد وسایل‌نقلیه در کشور بیان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در ماه اردیبهشت، ۲۴۹ هزار و ۵۷۵ از وسیله نقلیه از استان هرمزگان در سایر استان‌ها مشاهده شده است. استان‌های فارس ، کرمان و مازندران بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.

به گفته وی، ماندگاری وسایل نقلیه در استان در ماه اردیبهشت تقریبا ۱۱۶ هزار وسیله نقلیه (معادل ۵۴ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) کمتر از یک روز در استان اقامت داشتند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک‌های رویت شده در ماه فروردین، از مجموع ۸میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۷۳ تردد رویت شده در استان هرمزگان، ۱۰۵هزار و۵۰۱ مورد انواع تخلفات ثبت شده است. که تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعات در این بازه، ۳هزار و ۳۰۷ مرتبه تکرار، نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذیربط است.

شرفی با اشاره به محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در اردیبهشت ماه افزود: محور بندرعباس-جاسک، ایستگاه پشته گوربند با ۱۰ درصد تخلف و محور بندرعباس-جاسک، ایستگاه دهنو با ۸ درصد تخلف صدرنشین محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در استان در مدت یاد شده بوده‌اند. این مقام مسئول در رابطه وضعیت عملکرد سامانه جامع اطلاع­رسـانی ۱۴۱ گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد تماس‌های گرفته شده از هرمزگان با سامانه۱۴۱ ، ۴۲هزار و ۱۹۶ بوده است. همچنین نسبت تعداد تماس های سامانه تلفنی ۱۴۱ بخش پاسخگویی کارشناسان استانی در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ افزایش ۲۹ درصدی را به همراه داشته است.