شناسهٔ خبر: 169991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر معاون وزیر راه از ۳ ابتکار کرمانشاه در احیای محلات کم‌برخوردار

تقدیر معاون وزیر راه از ۳ ابتکار کرمانشاه در احیای محلات کم‌برخوردار مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: کرمانشاه رشد بسیار خوبی در حوزه نوسازی مسکن در محلات کم‌برخوردار داشته است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری به‌ریاست محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و با حضور رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و مدیران عضو این ستاد برگزار شد، با اشاره به وجود ۱.۵ درصد بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور در استان کرمانشاه، گفت: از ۱۷۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد، ۲۵۴۰ هکتار آن در استان کرمانشاه قرار دارد که در دو - سه سال اخیر، پیشرفت خوبی در زمینه احیا و نوسازی آن شده است.

آیینی به برخی ابتکارهای این استان در این حوزه اشاره کرد و با اشاره به احداث رینگ شهری، بیان کرد: احداث یک رینگ شهری در اطراف شهر که عمدتاً محلات کم‌برخوردار را به یکدیگر و به سایر نقاط شهر متصل می‌کند، نه‌تنها این محلات را از بن‌بست خارج می‌کند، بلکه عملاً به این محلات زندگی بخشیده است.

وی افزود: راه دسترسی، مهمترین رکن برای توسعه یک محله است و با این اقدام، بسیاری از این محلات فرصت رشد و توسعه می‌یابند.

معاون وزیر راه و شهرسازی دومین ابتکار استان را اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تا مرحله سفت‌کاری ارزیابی و اظهار کرد: این کار موجب می‌شود نازک‌کاری با خود مردم سریع‌تر، با قیمت بسیار کمتر و با سلیقه خود آنها انجام شود که در پیشبرد پروژه‌ها نقش زیادی دارد.

آیینی گفت: سومین ابتکار استان، اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در نزدیکی محلات کم‌برخوردار است، طوری که این محلات هم بتوانند از خدمات و زیرساخت‌های این پروژه‌ها مانند مسجد، مدرسه و ... بهره مند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم شرایطی فراهم شد که انگیزه کافی برای نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد شود.