شناسهٔ خبر: 170024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال‌وبختیاری:

پروژه راه‌آهن شهرکرد تعطیل نیست/پیشرفت فیزیکی ۷۰ دردصدی در زیرسازی‌ها

راه آهن مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که پروژه راه‌آهن مبارکه_سفید دشت_شهرکرد تعطیل نیست، گفت: پیشرفت فیزیکی در زیرسازی‌های این پروژه به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری) خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه پروژه راه آهن استان تعطیل نیست و فعالیت دارد، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی در زیرسازی‌ها یعنی عملیات خاک‌برداری، ساخت پل‌ها، زیرسازی و حفاری تونل‌ها ۷۰ درصد است و پیشرفت کل پروژه به اضافه ساخت ایستگاه‌ها ۵۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در سفر دوم رئیس‌جمهور سه هزار میلیارد تومان برای تخصیص به پروژه راه‌آهن تصویب شد که از این مقدار هزار میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی، هزار میلیارد تومان از فولاد مبارکه و هزار میلیارد دیگر از طرف سازمان برنامه بودجه به پروژه تزریق می‌شود.

باقری با اشاره به سفر وزیر اقتصاد به چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: یکی از اهداف سفر وزیر اقتصاد به استان پیگیری در رابطه با تخصیص هزار میلیارد تومان فولاد مبارکه به پروژه راه‌آهن بود.

وی با بیان این‌که تاکنون تنها ۶۰۰ میلیارد تومان از سه هزار میلیارد تومان به پروژه تزریق شده است، اضافه کرد: در صورت تزریق سه هزار میلیارد به پروژه راه‌آهن شهرکرد، پروژه طی یک سال آینده شکل خواهد گرفت و سوت قطار در شهرکرد شنیده خواهد شد.