شناسهٔ خبر: 17004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی گيلان:

۱۳۷ پروژه راه و شهرسازی استان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

شعبانعلی خاوری همزمان با دهه مبارک فجر ۱۳۷ پروژه راه و شهرسازي گيلان با اعتباري افزون بر ۲۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي گيلان، شعبانعلی خاوری مديركل راه و شهرسازي گيلان با بيان اين كه دهه فجر فرصتي مناسب براي ارائه خدمات دولت است، گفت: پروژه‌هاي عمراني بسياري توسط اداره كل راه و شهرسازي در استان گيلان همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي افزود: اين پروژه‌ها در حوزه‌هاي مختلف راهسازی شامل بهسازي و آسفالت ۲۳۳ کیلومتر راه روستايي، روکش ۱۲۷ کیلومتر از راه‌های شریانی، اصلی و فرعی، بهره‌برداری از ۲ دستگاه پل ارتباطی روستایی، افتتاح ۲ باب راهدارخانه و انبار نمک، تكميل راديه و بريد پلها، بهره‌برداری از ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر، بهره‌برداری از یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه، بهره‌برداری از ساختمان فرمانداری صومعه سرا، اجرای روشنایی و دیگر پروژه‌های راهداری را جمعا با اعتباري بالغ بر ۲۱۵میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان در دست بهره‌برداری دارد که با اجرای آنها بیش از ۲۶۹۷۴ خانوار بهره‌مند می‌شوند.

خاوری با اشاره به تحول بزرگ پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه‌های عمرانی و خدمات رسانی دولت‌ها در راستاي محروميت زدايي و عمران و آبادي کشور گفت: اجراي پروژه‌هاي راهسازي در مناطق مختلف بخصوص در نقاط محروم و روستاها يكي از مهمترين رويكردهاي دولت است، بطوریکه مجموع ۱۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در قبل از انقلاب به ۸۹۰۰ کیلومتر درسال جاری رسیده است که از این میزان ۴۷۰۰ کیلومتر از آسفالت برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به روند رو به رشد توسعه راه‌های مواصلاتی روستایی در گیلان، تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر تلاش‌های خوبی در بخش آسفالت راه‌های روستایی که به نوعی نهضت آسفالت تلقی می‌شود، صورت گرفته بطوریکه با انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی، مقرر شد ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر توسط بخش خصوصی آسفالت شود. این امر در سال ۹۳، ۲۷۰ کیلومتر و در سالجاری، ۳۸۰ کیلومتر محقق شده است.

خاوری گفت: برای اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر آسفالت تفاهم نامه‌ای، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند ۵۰ درصد روستاهای باقیمانده فاقد آسفالت، از راه ایمن برخوردار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان شاخص آسفالت راه‌های روستایی در استان را ۴۹ درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در کشور ۵۷ درصد است و در دولت جدید اهتمام بیشتر و رویکرد بهتری برای جبران عقب ماندگی آسفالت در کشور و استان اتفاق افتاده و امیدواریم با حمایت‌های استانی و ملی از نظر تفاهم نامه‌ای و تامین قیر بتوانیم این عقب ماندگی را جبران نماییم.

نظر شما