شناسهٔ خبر: 170045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

تدوین بسته اولیه تشویقی بازسازی در بافت‌های تاریخی کشور

تدوین بسته اولیه تشویقی بازسازی در بافت‌های تاریخی کشور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: برای بافت تاریخی علاوه بر پرداخت تسهیلات، میراث فرهنگی را همراه کردیم و بسته اولیه تشویقی بافت تاریخی تدوین شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری به‌ریاست محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و با حضور رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و مدیران عضو این ستاد برگزار شد، با اشاره به برخی مشکلات میراثی در زمینه احیای بافت‌های فرسوده در محلات کم‌برخوردار، گفت: بافت برخی از این محلات، تاریخی است که با محدودیت‌های میراثی برای ساخت و ساز مواجه شده‌اند. در همین راستا، مذاکراتی با وزارت میراث فرهنگی داشتیم و توانستیم به توافق‌های خوبی در این زمینه برسیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات کم‌برخوردار، بیان کرد: این موضوع، با جان و سلامت ساکنان این مناطق سر و کار دارد. بنابراین درخواستم از مسئولان این است که فعالیت در این حوزه را نه فقط وظیفه صرف، بلکه یک ذخیره برای آخرت ببینند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنند.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، وزارت میراث فرهنگی را پای میز آوردیم و توانستیم اولین بسته تشویقی ساخت و ساز در بافت‌های تاریخی را تدوین کنیم.

آیینی گفت: نمی‌توان با بافت تاریخی مانند بافت فرسوده، معمولی رفتار کرد و این بافت‌ها به جای تخریب، باید ترمیم و بازسازی شوند، اما در تلاشیم با استدلال‌های منطقی برخی محدودیت‌ها در این بافت‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: اکنون از بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده که در ۱۹ بند تدوین شده، ۱۷ بند آن در بافت‌های تاریخی قابل اجراست، اما باز هم بسته جداگانه‌ای در این زمینه تدوین کرده‌ایم.