شناسهٔ خبر: 170066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۶ سال گذشته؛

حدود ۷.۵ همت اعتبار در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان هزینه شده است

حدود 7 و نيم همت اعتبار در اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان هزينه شده است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این که طی ۶ سال زحمات و تلاش های ذیحساب اداره کل اقدامات گسترده ای انجام شد،گفت: ۷.۵ همت اعتبار طی این مدت هزینه شده که خوشبختانه اقدامات بزرگی در استان کرمان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، علی عبداللهی با بیان این که در حوزه نگهداری راه ها، بهترین قراردادهای حوزه نگهداری راه را در کشور منعقد کردیم، اظهارکرد: در حوزه هوشمندسازی جاده ها تا ۶ سال گذشته جاده های استان کرمان هوشمند نبودند ولی امروزه رتبه اول مرکز مدیریت راه ها را در سطح کشور داریم.

عبداللهی افزود: در حوزه راه های روستایی اعتبارات حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد که در این زمینه طی سه سال حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید در استان کرمان احداث شده است که در این راستا جای تقدیر و تشکر از ذیحساب محترم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این که قلب تپنده هر دستگاهی، بخش مالی و اعتبارات آن است، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که جاده های استان کرمان و وضعیت حمل و نقل آن دارد نیازمند اعتبارات بیشتر و انعقاد قراردادهای بزرگتر هستیم تا بتوانیم شبکه راه ها را فعال نگه داریم.

عبداللهی با اشاره به این مطلب که ارتقای درآمد در حوزه حمل و نقل اعتبارات بیشتری را برای بهسازی جاده ها در اختیار ما قرار می دهد، خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه جاده ها از دغدغه های اصلی این اداره کل است و رفع حادثه خیزی تعداد زیادی از این نقاط طی سال جاری به صورت امانی در دستور کار ما قرار دارد.

صادق سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: یکی از موضوعاتی که تاکید زیادی داریم بحث ریل گذاری اقتصادی استان و روش ها و الگوهای تامین مالی است که در استان دنبال می شود یکی از مباحثی که در رشد و توسعه استان بسیار موثر است بحث زیرساخت هاست که یکی از این زیرساخت های اصلی، جاده و حمل و نقل است که این مهم بر عهده مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و دستگاه های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است.

سلطانی نژاد افزود: بودجه عمومی دولت یکی از مباحث مهم است و اثرگذاری که بودجه عمومی دولت حدود ۱۴ درصد در نظر گرفته رقم قابل توجهی است که اگر مطلوب و به موقع هزینه شود قطعا در توسعه استان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به این که سایر آیتم ها و موضوعات و روش های تامین مالی پیگیری می شوند، تصریح کرد: اثرگذاری تسهیلات بانکی، استفاده از گذر سرمایه، صندوق توسعه ملی آورده بخش خصوصی، آورده نهادها و موسسات همه تاثیرگذارند که تمام این موارد در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای مضاعف هستند.

سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: مبالغی از بودجه عمومی دولت و هم مقداری از درآمد است که از خود منابع در اختیار سازمان راهداری استفاده می شود پس اثرگذاری آن بیشتر از بودجه عمومی در مجموعه استان است، لذا تمام اینها در کنار هم می تواند کمک کند که الگوها و روش ها و ریل گذاری که در هر بخشی از اقتصاد استان انجام می دهیم برای تک تک مردم استان هم به لحاظ ظرفیت و پتانسیلی که در استان کرمان وجود دارد؛ تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان این موضوع که از لحاظ درآمدها، بعداز استان اصفهان در رده دوم کشور قرار گرفتیم، اظهار کرد: وقتی که شاخص ها را مورد بررسی قرار می دهیم شاخص های سلامت، شاخص های اجتماعی، رفاه اجتماعی و....متاسفانه در این زمینه وضعیت استان کرمان مناسب نیست که جزیره ای عمل کردن و نداشتن الگوهای تامین مالی و توازن منطقه ای درست، باعث این اتفاق شده است.

مراسم تودیع و معارفه ذیحساب اداره کل با حضور علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، صادق سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، معاونین دو دستگاه، روسای ادارات و کارشناسان ذیحسابی راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان برگزار شد. 

در این مراسم محمدعلی عباسی به عنوان ذیحساب جدید معرفی و از زحمات و خدمات ۶ ساله احمد ابارقی ذیحساب پیشین این اداره کل تقدیر و تجلیل شد.