شناسهٔ خبر: 170078 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

حاکمیتی شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دستور کار است

مجمع شرکت خاک رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با قدمتی ۷۰ ساله به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی در کشور است و تلاش می‌شود نقش حاکمیتی آن حفظ و ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، نشست مجمع عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد و مهدی نورایی، رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی در این نشست تصریح کرد: حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی کشور بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: این شرکت باید به عنوان یک شرکت حاکمیتی در کشور به عنوان چشم بینای دولت فعالیت کند و نه فقط در پایش کیفیت بلکه به عنوان یک مشاور قوی و امین در کنار سایر مشاورین دولت و به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و مرجع همچون سایر دستگاه‌های اجرایی کشور به فعالیت خود ادامه دهند، جدا شدن آن به عنوان یک دستگاه صرفا متصدی، برای کشور زیان بار است.

مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز با تشریح تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از نقش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه ارتقای کیفیت، افزایش طول عمر مفید و همچنین کاهش هزینه‌ها در پروژه‌های عمرانی گفت: کمتر پروژه عمرانی مهمی در کشور وجود دارد که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آنها نقش آفرینی نکرده باشد.

کیانپور اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور در حال توسعه است، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تجهیز خود به تجهیزات منحصربفرد، نوین و فناورانه آماده حضوری جهادی در پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور است و آمادگی ارائه بیش از ۶۹۰ نوع مطالعه، خدمت و آزمایش فنی و مهندسی در راستای پایش و ارتقای کیفیت را در کوتاهترین زمان استاندارد به کارفرمایان، مهندسین مشاور و  پیمانکاران دارد.

وی اضافه کرد: قطعا با حاکمیتی شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، نظارت و بازرسی از پروژه‌های عمرانی و آزمایشگاه‌های مهندسی در سراسر کشور بیشتر شده و به اجرای قانون کنترل کیفیت کمک خواهد کرد.

کیانپور افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام تکالیف قانونی در راستای بهره‌وری و توسعه در ارائه خدمات مطلوب‌تر به پروژه‌های عمرانی کشور را از اولویت‌های خود می‌داند.

این نشست با حضور مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مهدی نورایی رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی و سایر اعضای اصلی مجمع عمومی شرکت در محل سالن کنفرانس شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

در این نشست دستور جلسه، با حضور حاضرین بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.