شناسهٔ خبر: 170094 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار مسکن در دولت مردمی

هیات دولت وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت مردمی عملیات اجرایی احداث ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار مسکن را آغاز کرده که از این میزان ۵۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده که نسبت به فرصت ۲ سال و ۷ماهه دولت مردمی آمار قابل توجهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز هیئت دولت ضمن تجلیل از زحمات شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی در به ثمر نشستن بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر در طرح‌های جاده‌ای و کریدوری، به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: آمار ترانزیتی کشور علاوه بر ثبت رکورد رشد ۵۸ درصدی در سال ۱۴۰۲، در ۳ماهه امسال نیز نسبت به ۳ماهه سال قبل ۵۵ درصد رشد را شاهد بوده است که این آمارهای ارزشمند در تاریخ کشور ثبت و ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه به رشد کم‌سابقه ۷ درصدی در تولید مسکن اشاره کرد و گفت: برخلاف برخی اظهارنظرهای نادرست، رشد ۷ درصدی در بخش مسکن در سال ۱۴۰۲ در تاریخ مسکن‌سازی در کشور کم‌سابقه بوده است. دولت مردمی عملیات اجرایی احداث ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار مسکن را آغاز کرده که از این میزان ۵۶۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده که نسبت به فرصت ۲ سال و ۷ماهه دولت مردمی آمار قابل توجهی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آماده‌سازی ۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن با ظرفیت یک میلیون قطعه برای ساخت مسکن روستایی گفت: از این یک میلیون قطعه، آماده‌سازی ۶۷۰ هزار قطعه به اتمام رسیده و تا آخر امسال به مردم تحویل می‌شود. در بخش شهری هم ۴۵۰ هزار قطعه زمین تحویل مردم شده و همچنین ۷۴ هزار قطعه نیز در قالب طرح حمایت از جوانی جمعیت تحویل مردم شده است.

وی در ادامه از ساخت ۵۵۰ هزار مسکن روستایی توسط دولت خبر داد و تصریح کرد: بر خلاف برخی اظهارنظرها، دولت مردمی فقط در بخش روستایی ۳۰۰ هزار مسکن به مردم تحویل داده است.