شناسهٔ خبر: 170137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی وقوع سیل اخیر؛

تلاش راهداران برای پاکسازی و رانش برداری سیل بابل ادامه دارد

مازندران رییس اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان بابل گفت: درپی وقوع سیل اخیر در مناطق بالادست و کوهستانی بخش بندپی شرقی این شهرستان بیش از ۵۴ میلیارد تومان خسارت به راه و ابنیه فنی وارد شده است و تلاش راهداران برای پاکسازی و رانش برداری سیل بابل ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، نورالدین قاسم زاده گفت: در پی وقوع سیل و بارش چند روز گذشته  به حدود ۳۵ کیلومتر راه‌های روستاهای شورکش، کاکرون، تته، برون، یخچال پشت، گریوده، ورزنه، انیجدان، میانک و گلیرون خسارت وارد شده است.

وی همچنین از آسیب به بستر و گوشواره‌های ۵ دستگاه پل روستاهای لمسوکلا-سرجیکلا-شالدره-نسیه-کتبعلی و انیجدان این شهرستان خبر داد و افزود: بلافاصله پس از این اتفاق اکیپ‌های راهداری با به‌کارگیری انواع ماشین راهداری در محل حادثه اعزام و در حال حاضر مشغول به ترمیم و مرمت و بازگشایی مجدد محور مذکور هستند.

قاسم زاده ادامه داد: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی و سقوط سنگ‌ها از کوه شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نشد.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان ما در طول سال شاهد حوادث متعددی در خصوص ریزش و رانش جاده در محورهای کوهستانی هستیم که این امر کار و فعالیت راهداران را دشوار می‌کند.

گفتنی است: مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www. 141. ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.