شناسهٔ خبر: 170144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری آذربایجان غربی در سال‌جاری

a25adcef-964c-4c91-a797-039f0c0199ff.jpg مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از جابه‌جایی نزدیک به ۲میلیون تن کالا توسط ناوگان باری در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در ۲ماهه ابتدای سال‌جاری ۱۳۰هزار و ۲۷۹سفر توسط ناوگان باری استان انجام گرفت که نسبت به مدت زمان سال گذشته خود ۱۴.۷۳درصد کاهش دارد.

دست نشان با اشاره به اینکه تعداد ۲۸هزار و ۵۰۹ راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا فعالیت دارند، خاطر نشان کرد:  در استان مجموعا نزدیک به ۱۹ هزار دستگاه ناوگان باری سنگین و نزدیک به ۱۶هزار دستگاه وانت بار فعال وظیفه حمل انواع کالا را عهده دار هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۲ماهه ابتدای سال‌جاری  تناژ حمل مصالح و محصولات معدنی تحت صحابت بارنامه ۷۵۹هزار و ۹۶۰تن بوده است.

دست نشان با اشاره به اینکه تعداد شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل کالا در استان ۱۶۶ شرکت است، خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد۲۳۰۱ فقره  بارنامه صادرشده از سوی شرکت های حمل کالا، باطل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تخلف ناوگان خاطی و معرفی به کمیسیون ماده ۱۲ مکشوفه در گشت های نظارتی- دروازه ای ۱۲۱ فقره بوده است، یاد آور شد: همچنین در این مدت تعداد ۱۱۸۳ تخلف مربوط به بارنامه های صوری معرفی شده به کمیسیون ماده ۱۲ و تعداد ۳۴۹فقره تخلفات مشکوک به صدور بارنامه سوری معرفی شده به کمیسیون ماده ۱۲ توسط اداره کل حمل و نقل کالا ثبت شد.