شناسهٔ خبر: 170201 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هدیه دولت سیزدهم به کارکنان سازمان هواشناسی:

درآمدهای سازمان هواشناسی کشور «اختصاصی» شد

تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با مساعدت و حمایت های دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، بخشی از درآمدهای سازمان هواشناسی کشور «اختصاصی» شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی کشور، سحر تاج بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: بخشی از درآمدهای سازمان با حمایت های وزیر راه و شهرسازی و پیگیری های مداوم و مستمر  سازمان در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اختصاصی شد.

وی افزود: حمایت های دولت محترم سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در تحقق این خواسته به حق سازمان هواشناسی نقش کلیدی  داشته است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: پیش از این، همه درآمدهای سازمان هواشناسی کشور «عمومی» بود  و تنها بخشی از آن به سازمان بر می گشت اما امسال  بخشی از  درآمدهای این  سازمان اختصاصی شده است.

وی با بیان اینکه عمده درآمدهای سازمان از محل ارائه داده، اطلاعات و خدمات به حوزه های مختلف عملیاتی کشور تامین می شود، خاطر نشان کرد: با این همه، همچنان بخشی از درآمدهای سازمان عمومی است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: در برخی سال های میانی دهه ۹۰ میزان جذب اعتبارات عمومی سازمان صفر بوده اما در چهار- پنج سال اخیر هیچگاه این شرایط تکرار نشده است.

وی با بیان اینکه تامین بسیاری از تجهیزات هواشناسی معمولا به صورت ارزی انجام می شود، گفت: علیرغم افزایش اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای سازمان در سال ۱۴۰۳، همچنان نیازمند جهش جدی اعتبارات سازمان برای تامین بهینه تجهیزات در سطح رقابتی منطقه هستیم و شرایط فعلی کفایت اهداف منطقه ای را نمی کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: شرایط تغییر اقلیم و افزایش رخدادهای شدید آب و هوایی از یک سو و کمبود های بلند مدت توسعه  شبکه ایستگاههای  هواشناسی از سوی دیگر سبب شده تا تقویت و به روز رسانی زیرساخت های هواشناسی بیش از پیش در دستور کار باشد.