شناسهٔ خبر: 170250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی با صدور ۱۸ هزار پروانه ساخت جزو پیشتازان نوسازی در بافت فرسوده است

موسوی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن تشریح آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: استان آذربایجان شرقی با صدور ۱۸ هزار پروانه ساخت جزو پیشتازان نوسازی در بافت فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت مردمی شهید رئیسی است که پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تامین مسکن ویژه اقشار کم برخوردار آغاز و همچنان با قوت تمام توسط دولت پیگیری می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف دولت سیزدهم ساخت ۴ میلیون مسکن حمایتی است که در ۴ بخش خودمالکی، بازآفرینی شهری، مسکن حمایتی و مسکن روستایی برنامه ریزی شده و سهم استان آذربایجان شرقی از این طرح حدود ۲۰۸ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد ۹۰ هزار واحد متعلق به مسکن ۹۹ساله حمایتی، ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی، ۴۰ هزار واحد مسکن خودمالکی و ۳۰ هزار واحد مسکونی بازآفرینی شهری است.

موسوی ضمن اشاره به اهمیت این طرح، یادآور شد: ساخت مساکن حمایتی روستایی برعهده بنیاد مسکن استان است و نزدیک ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالک روستایی در حال احداث است و قبلاً نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۶ هزار واحد مسکونی افتتاح شده و تا هفته دولت نیز مقرر شده است تا بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در این حوزه به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بافت فرسوده استان آذربایجان شرقی جزو پیشتازان کشوری است و باتوجه به صدور بیش از ۱۸ هزار پروانه ساخت، حائز رتبه سوم کشوری شده که رقم خوبی است و اکثریت واحدهای مذکور از مشوق‌های دولتی بهره‌مند شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به بخش خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: در این حوزه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و برای حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی وام مسکن تخصیص یافته است.

وی با ذکر این مسئله که پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان با مشکلاتی از جمله تامین زمین مواجه است، گفت: مجموعه راه و شهرسازی استان با هدف قرار دادن راه و سیره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی، با تمام توان و شب و روز جهت رفع مشکلات و سرعت گرفتن پروژه‌های نهضت ملی مسکن تلاش می‌کند.