شناسهٔ خبر: 170269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش بینی استقبال بیشتر زائران اربعین حسینی طی سال جاری در استان کرمان

پيش بينی استقبال بيشتر زائران اربعين حسينی (ع) طی سال جاری در استان كرمان باتوجه‌به پیش‌بینی افزایش استقبال زائرین اربعین در سال جاری، کمیته حمل و نقل و ستاد سوخت اربعین با بهره‌گیری از همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، حمل و نقل ریلی، هوایی و سازمان حج و زیارت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سایر دستگاه‌های مرتبط با جابه‌جایی زائرین در استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت با اشاره به پیش بینی افزایش زائران اربعین حسینی در سال جاری گفت: با برگزاری مستمر این جلسات نقاط قوت و ضعف عملکرد سال‌های گذشته در زمینه نقل و انتقال زائران بررسی می‌شود تا در سال جاری برای خدمت‌رسانی به آن‌ها اقدامات بیشتر و بهتری صورت گیرد.

عبداللهی اظهار کرد: نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل، پیشنهاد نرخ بلیت برای تمامی شیوه‌ها و… جزو فعالیت‌های این ستاد است و انجام هماهنگی‌ها و پیگیری وظایف محوله از طریق برگزاری جلسات و ابلاغ تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین و تصمیمات کمیته به دستگاه‌های عضو صورت گرفته و به طور مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سازمان حج و زیارت جهت استفاده از ناوگان عمومی برای اعزام به مرزهای هدف فقط به مدیران شرکت‌های مسافربری که مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارند نسبت به عقد قرارداد معتبر، اقدام و از مراجعه مستقیم به رانندگان، مالکین و دلالان خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اهمیت مراسم با شکوه اربعین حسینی، تامین ایمنی مسیرها، علاوه بر اقدامات اصلاحی، تجهیزات و تدوین برنامه ریزی‌های لازم در جهت ارتقای خدمت‌رسانی به زائرین را از عمده‌ترین اهداف برگزاری کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان برشمرد.

این جلسه با حضور انجمن‌ها و صنوف مسافربری، سازمان حج و زیارت و دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل ریلی و هوایی در اداره کل برگزار شد.