شناسهٔ خبر: 17030 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حناچی با ارسال نامه‌ اعلام کرد:

حریم شهرهای البرز مصوب شد/ افزایش حریم شهر جدید هشتگرد

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به استاندار استان البرز مصوبه مجمتع‌ها و شهرک‌های‌صنعتی، حریم شهرهای کوهسار، گلسار، گرمدره و شهر جدید هشتگرد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری در نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز مصوبه تعیین تکلیف مجتمع‌ها و شهرک‌های صنعتی، حریم شهرهای کوهسار، گلسار، گرمدره و شهر جدید هشتگرد را ابلاغ کرد.

در متن این نامه به مهندس طهایی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۴/۸/۲۵ پس از طرح موضوعات مربوط به استان البرز، ارجاع کلیه موارد به کمیته فنی را به شرح زیر مقرر کرد:

الف- مجتمع‌ها و شهرک‌های صنعتی: نظر به درخواست استانداری البرز مبنی بر طرح موضوع مجتمع صنعتی ماموت و منطقه برکت در شورای‌عالی پس از طرح قانونی به کمیته فنی ارجاع داده می‌شود. همچنین موضوع درخواست خروج شهرک صنعتی اشتهارد از حریم شهر اشتهارد به کمیته فنی ارجاع داده می‌شود. در عین‌حال موضوع احداث شهرک‌های صنعتی جدید در استان البرز پس از طی مراحل استانی و اخذ مصوبات لازم و رعایت قوانین و ضوابط جاری جهت تصمیم‌سازی به کمیته فنی ارجاع داده می‌شود.

ب- درباره حریم شهر کوهسار: موضوع حریم کوهسار جهت بررسی و اتخاذ تصمیم ضمن تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات و قوانین جاری و طی مراحل استانی به کمیته فنی ارجاع داده می شود. علاوه بر این موضوع تداخل حریم شهر کوهسار و تقاضای اصلاح حریم راه اصلی در شهر کوهسار نیز پس از طی مراحل استانی در کمیته فنی بررسی و نتیجه به شورا ارایه شود.

ج- درباره حریم شهر گلسار: موضوع ساخت و سازهای مسکونی و صنعتی در حریم شهر گلسار پس از ارایه گزارش از استان به منظور بررسی و ارایه نظر کارشناسی به کمیته فنی ارجاع می‌شود. همچنین موضوع تصمیم‌سازی درباره اندازه حریم شهر گلسار و اتخاذ موضع درباره ساخت و سازهای واقع در حریم نیز مورد انتظار است.

د- درباره حریم شهر گلدره: موضوع اصلاح حریم شهر گلدره پس از طی مراحل استانی جهت بررسی به کمیته فنی شورا ارجاع داده می‌شود.

ه- درباره حریم شهر جدید هشتگرد: موضوع درخواست شرکت عمران شهرهای جدید درباره افزایش حریم شهر جدید هشتگرد پس از طی مراحل استانی جهت بررسی به کمیته فنی ارجاع داده می‌شود. /

نظر شما