شناسهٔ خبر: 170365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف جلوگیری از تخریب رویه راه‌ها؛

سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در محورهای اردکان - نایین و کرمان - یزد راه‌اندازی شد

سامانه توزین در حال حرکت یزد سرپرست اداره ایمنی و ترافیک گفت: با پیگیری‌های اداره ایمنی و ترافیک و همکاری فرماندهی پلیس راه استان، سامانه هوشمند توزین درحال حرکت (WIM) در محورهای اردکان - نائین و مهریز - یزد راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، طرح عملیاتی‌سازی سامانه هوشمند توزین در حال حرکت (WIM) در محورهای اردکان - نائین و مهریز – یزد با همکاری اداره ایمنی و ترافیک، ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های اردکان و مهریز، پاسگاه‌های پلیس راه اردکان - نایین و یزد -کرمان کلید خورد.

رضا حسین‌زاده در این باره اظهار کرد: مطابق برنامه زمان‌بندی تدوین شده مقرر شد در قالب برنامه یک‌ماهه گشت‌های مشترک متشکل از کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک، ادارات شهرستان اردکان و مهریز، پلیس‌راه و اداره صمت، انجام و بارهای غیر تناژ به صورت برنامه غیرمنظم در ساعات اوج فرار بار کنترل شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک افزود: باتوجه‌به اینکه افزایش تردد بارهای بدون بارنامه و غیر تناژ خسارت‌های هنگفتی به بدنه راه‌های استان تحمیل کرده است، با اجرای این طرح  به صورت گسترده از روند افزایشی و تصاعدی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه فنی جلوگیری و از سوی دیگر در مصرف منابع سازمان صرفه‌جویی می‌شود.

حسین‌زاده ابراز امیدواری کرد که اداره ایمنی و ترافیک بتواند با همکاری و هم‌افزایی همه معاونت‌ها و ادارات ستادی و شهرستان‌ها، از ایجاد خسارت‌های هنگفت به بدنه و زیرساخت‌های راه جلوگیری و بسترهای ارتقای ایمنی برای کاربران راه را فراهم کند.