شناسهٔ خبر: 170411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش‌های ایمنی جاده‌ای به ۷۱۰ دانش‌آموز در استان کرمان

آموزش های ایمنی جاده ای به  710 دانش‌آموز در استان كرمان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طی سه ماه اول امسال، آموزه‌های ترافیکی برای ۷۱۰ نفر از دانش‌آموز مدارس حاشیه جاده‌های استان کرمان با هدف فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از آموزش‌های ایمنی جاده‌ای به ۷۱۰ دانش‌آموز در استان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها با هدف نهایی حذف تصادفات دانش آموزان هنگام عبور از طول و عرض جاده‌های اصلی، فرعی، روستایی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۸۰۰ نفر از کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای این استان شامل راکبان موتورسیکلت، رانندگان وانت بار و رانندگان ادوات کشاورزی در روستاهای حاشیه راه‌ها نیز آموزش‌های ایمنی و فرهنگ ترافیکی را فرا گرفتند.

عبداللهی افزود: این آموزش‌ها در طول سال تحصیلی ادامه خواهد یافت و در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، بسته‌های آموزشی از جمله لوازم‌التحریر، بادگیر و برچسب‌های شبرنگ و کلاه ایمنی اهدا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به این مهم که بیشتر سوانح جاده‌ای استان کرمان ناشی از تخلف سرعت غیر مجاز رانندگی است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در طول سال تحصیلی و در راستای ترویج فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به طور مستمر ارائه می‌شوند.