شناسهٔ خبر: 170448 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشکلات مردم در حوزه املاک در منطقه ۲۲ تهران پیگیری می‌شود

تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از پیگیری مشکلات مردم در حوزه املاک در منطقه ۲۲ تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، تقی رضایی معاون املاک و حقوقی این سازمان در نشستی با مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ تهران بر ضرورت حل و فصل مسائل جاری تاکید کرد و گفت: تشکیل جلسات منظم بین سازمان ملی زمین و مسکن و شهرداری‌ها به رفع موثر مشکلات مردم کمک می‌کند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم در این جلسات به تفاهمی دست پیدا کنیم که به‌جای بررسی مسائل به صورت موردی، چارچوب‌بندی رفع تمام مسائل فیمابین را در دستور کار قرار دهیم.

رضایی با بیان اینکه نگاه شهردار منطقه ۲۲ تهران تعامل برای حل مسئله است، توضیح داد: با این نگاه می‌توانیم ضمن احترام به قوانین، رفع مشکلات مردم را تسریع کنیم.

بررسی واگذاری زمین به شهرداری‌ها در قالب تبصره ۶ قانون نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها، پرداخت نصاب مالکانه صاحبان حق در اراضی موات، مسائل موجود در خصوص تعیین نوعیت اراضی و بازشماری منابع دولت در منطقه ۲۲ تهران، لزوم ثبت درخواست متقاضیان استعلام ماده ۱۲ از طریق پنجره واحد مدیریت زمین و مباحث مربوط به اراضی تعاونی مسکن سازمان ملی زمین و مسکن در منطقه ۲۲ تهران از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.