شناسهٔ خبر: 170454 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اطفای به موقع حریق در محدوده اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

اطفا حریق در بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با هوشیاری و حضور به موقع تیم آتش نشانی بندر امیرآباد و کمک آتش نشانان صنایع همجوار ، آتش سوزی در محدوده اراضی غربی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با موفقیت مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، محمد علی موسی پور گرجی از اطفاء به موقع حریق در محدوده اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد و گفت: به محض دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در محدوده اراضی غربی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، تیم آتش نشانی بلافاصله به موقعیت اعزام و با اقدامات پیشگیرانه مانع از وسعت حریق به تاسیسات و صنایع شدند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، این آتش‌سوزی در میان درختچه‌ها و علفزارهای حد فاصل  موج شکن و رینگ پیرامونی بندر رخ داد و به دلیل وضعیت جوی و وزش شدید باد به سرعت در حال گسترش بود که با حضور به موقع آتش نشانان بندر امیرآباد و صنایع همجوار به طور کامل مهار شد.

محمد علی موسی پور گرجی با بیان اینکه عملیات مهار آتش‌سوزی ۳ ساعت  به طول انجامید بیان کرد: در این حادثه ۲۵ نفر آتش نشان، ۵ نفر نیروهای امدادی و حفاظتی، ۲ دستگاه لودر و ۸ خودروی آتش نشانی متشکل از تیم های آتش نشانی بندر امیرآباد، نیروگاه شهید سلیمی نکاء، پایانه های نفتی شمال و تاسیسات گازی شهید تندگویان حضور داشتند و توانستند آتش را کنترل و مهار کرده و مانع از خسارت به تاسیسات شوند.

موسی پور تصریح کرد: در این فصل افزایش دما و وزش باد شدید عامل اصلی بروز آتش‌سوزی پیش بینی می شود که با اقدام پیشگیرانه و گشت های مستمر و همچنین پاکسازی اراضی از علف های خشک می تواند از این حوادث جلوگیری کرد.

وی در پایان  اعلام کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت و به دلیل وضعیت هوا و وزش باد و در نظر گرفتن کمترین ریسک گشت های مستمر پیرامون موقعیت حادثه در حال انجام است و دلیل اصلی آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.