شناسهٔ خبر: 170515 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بذرپاش:

وزارت راه و شهرسازی به دنبال توقف آزادسازی نرخ پروازهای داخلی است

بذرپاش نشست وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی گفت: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا از طریق قوه قضائیه و سران قوا حکم صادر شده را متوقف کرده و مانع از افزایش بی‌رویه قیمت پروازهای داخلی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در نشست سخنگوی دولت که امروز دوشنبه ۴ تیرماه با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، در خصوص صدور حکم آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی توسط دیوان عدالت اداری، گفت: زمانی که عرضه و تقاضای یک خدمت تراز نیست، نمی‌توانیم مدیریت نرخ آن را به بازار واگذار کنیم.

وی افزود: از رئیس قوه قضاییه و سرپرست ریاست‌جمهوری درخواست کرده‌ایم که در خصوص توقف این حکم تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

بذرپاش با اشاره به این که در چند روز صدور حکم مذکور، رشد جدی قیمت را در پروازهای داخلی شاهد بوده‌ایم، گفت: از سرپرست ریاست‌جمهوری درخواست کرده‌ایم که این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شود تا مصوبات لازم در دستور کار قرار گیرد و حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که نباید به مردم ظلم شود، اظهار کرد: وقتی که تقاضا با عرضه ناسازگار است، دولت باید با نرخ‌گذاری، بازار را کنترل کند؛ چرا که در غیر این صورت مشکلات متعددی برای مصرف‌کنندگان ایجاد خواهد شد.